Kaj je offsite SEO optimizacija

Objavljeno v SEO

Pri generičnih in najbolj konkurenčnih ključnih besedah, offsite SEO optimizacija odloča o tem ali boste vašo internetno stran pripeljali na prvo stran Googla, še posebej pa je offsite SEO odločilna pri tem ali se boste s svojo spletno stranjo “borili” za top 3 uvrstitve ali ne.

Offsite SEO optimizacija je izraz za izvajanje tistih SEO aktivnosti na internetu, ki jih izvajate IZVEN svoje spletne strani.

Karkoli naredite na internetu in tega hkrati ne izvajate na svoji spletni strani, je offsite SEO optimizacija – seveda ob pogoju, da na drugih spletnih straneh (forumih, blogih, družabnih omrežjih, spletnih seznamih in direktorijih, itd…) zgradite povratne povezave (backlinks) do vaše spletne strani.

Offsite SEO optimizacija je pojem, ki ga v svetu spletne optimizacije enačimo s pojmom gradnje backlinkov (povratnih povezav), ki se iz neke druge spletne strani (spletne domene) povezujejo nazaj na vašo spletno stran.

Kako pomembna je offsite SEO optimizacija pri izvajanju SEO

Med SEO stroko kroži na milijone različnih teorij in različnih zagovornikov tega kako zelo (oz. kako malo) je pomembna offsite SEO optimizacija pri izvajanju SEO. Obstaja cela gora SEO upravljalcev, ki sploh ne izvajajo offsite SEO (in se osredotočajo izključno na long tail ključne besede). In, na drugi strani, obstaja cela gora tistih, ki zelo malo izvajajo onsite SEO optimizacijo, večinoma pa se posvečajo izvajanju offsite SEO.

Večina SEO stroke in člankov o spletni optimizaciji se vrti okrog tega, da sta onsite SEO in offsite SEO optimizacija približno enako pomembna, ob tem, da je offsite SEO praktično nenujen pri long tail ključnih besedah in skoraj obvezen pri najtežjih, generičnih, ključnih besedah. Oba pojma, onsite in offsite SEO optimizacija, sta v celoti pojasnjena na povezavi.

Moja osebna praksa, pri dvigovanju lastnih spletnih strani (začenši z vgradnimi omarami in mizarskimi spletnimi stranmi med leti 2012 in 2015), je, da brez backlinkov nisem uspel pripeljati na prvo stran Googla, še manj pa med top 3 rankinge, nobene izmed dvigovanih spletnih strani.

NAMIG: Glede tega kako pomembna je offsite SEO optimizacija pri izvajanju vseh SEO aktivnosti, obstaja nešteto teorij. Še posebej glede kakovosti različnih backlinkov. Moje mnenje je, da ne obstaja zlati backlink! Kjerkoli ali za kakršenkoli denar boste že gradili backlinke (izvajali offsite SEO), probajte namesto tega, da se osredotočate na “najboljše” backlinke (o čemer ima vsak prodajalec backlinkov itak mnenje, da so njegovi najboljši), razmišljati o tem, kako doseči, da boste backlinke gradili konstantno. Četudi za manj denarja.

Zakaj je pomembno kako se evidentira offsite SEO optimizacija

Od tega kako natančno ste sposobni evidentirati svoje offsite SEO optimizacijske aktivnosti, je odvisno ali boste svojo spletno stran uspešno razvijali naprej.

Pri izvajanju offsite SEO optimizacije je pomembno:

  • upoštevati t.i. link velocity (hitrost oz. dinamiko gradnje backlinkov)
  • upoštevati t.i. link diversity (razprešenost backlinkov glede na njihovo moč in tip povezovanja z vašimi ciljanimi url naslovi (direktni, indirektni linki,…)
  • upoštevati anchor tekst na kontekstualnih backlinkih
  • upoštevati raznolikost kontekstualnih backlinkov iz vsebinskega vidika (guest posting, PR članki, SEO članki na spletnih domenah z mešanimi vsebinami, itd…)

Na spodnji sliki je prikazan eden izmed primerov evidentiranja izvajanja offsite SEO optimizacije, za spletno stran www.ebonitete.si.

Na sliki vidite, da se pri evidentiranju offsite SEO spremlja datum zgrajenega backlinka, anchor tekst na backlinku, vrsta backlinka (SEO članek, guest posting), pa tudi to, da se backlinki konstantno gradijo na točno ciljane url naslove.

NAMIG: Če imate čas, kliknite na bonitete prijava in primerjajte anchorje v spodnji tabeli s ključnimi besedami, ki se pojavljajo na ciljanem url naslovu www.ebonitete.si:

offsite SEO optimizacija bonitete prijava

DODATEN NAMIG: Če imate s SEO optimizacijo resne namene na dolgi rok, priporočam, da si targetirane ključne besede ločite tudi na aktualne ključne besede (besede, ki za katere nameravate izvajati offsite in onsite SEO konstantno cca. 6 mesecev oz. toliko časa, da dosežete cilje) in monitoring besede (seznam besed, kamor boste “prestavili” ključne besede iz aktualnih SEO kampanj). Če imate ključne besede tako ločene, se vam ne bo zgodilo, da bi pozabili katere ključne besede sploh dvigujete…

Poglejte primer iz spletne strani Magus.si:

offsite seo optimizacija magus.si

Kako deluje offsite SEO optimizacija

V realnem, fizičnem svetu, vstran od interneta, med vsemi oblikami pridobivanja novih strank in novih poslov, najbolje deluje ustno priporočilo (od nekoga, ki mu zaupamo).

Dokaz za to je spodnja (sicer že malenkost starejša) raziskava (vir 1):

ustno priporočilo vpliv

Sicer pa vam za to, da je ustno priporočilo res učinkovito pri pridobivanju novih poslov, niti ni treba prebirat študij….

Če ste npr. v fazi prenove fasade na svoji hiši ali, pa, če vam je “crknil” avtomatski menjalnik v avtu, v obeh primerih pa poznate nekoga, ki je imel že podobne težave, se boste verjetno strinjali, da bodo eni izmed prvih, ki jih boste vprašali o tem ali so zadovoljni s prenovo fasade ali mehanikom, ki jim je zamenjal menjalnik, ravno ti, ki so te težave že dali skozi. Če so svoje probleme dobro rešili in so bili zadovoljni z mojstri, vas verjetno ni treba prepričevati, da boste te iste mojstre poklicali tudi sami.

Tako kot v realnem svetu deluje moč ustnih priporočil, deluje na spletu moč spletnih priporočil.

Spletna priporočila si predstavljajte kot glas, ki ga ena spletna stran, s tem, ko omenja in se povezuje z drugo spletno stranjo, namenja drugi, priporočani spletni strani. Več in bolj kakovostnih kot prejme neka spletna stran, priporočil (glasov), višje se uvršča med organskimi prikazi na Googlu.

NAMIG: Pri izvajanju offsite SEO optimizacije vam bo zelo v korist, če si boste za ciljan url naslov, ki ga želite uvrstiti na prvo stran Googla, znali zraven primarne targetirane ključne besede, evidentirati tudi vse sekundarne ključne besede. Na katere je onsite SEO optimizirana targetirana spletna vsebina. Te sekundarne ključne besede, so hkrati tudi anchor teksti za povezave pri izvajanju offsite SEO optimizacije!!! Poglejte primer spodaj:

Za en, točno določen url naslov spletne domene www.prvafina.si je identificiranih še cca. 40 dodatnih (sekundarnih) ključnih besed.

Primarna ključna besedna zveza je “odkup terjatev”, sekundarne pa so praktično vse ostale, ki so povezane z odkupom in tudi prodajo terjatev (npr. prodaja terjatev, množinske besede: odkupi terjatev, podobne besede: odpisi terjatev, itd…):

offsite seo optimizacija prvafina.si prodaja terjatev

Kako se je razvijala offsite SEO optimizacija z Googlom

Offsite SEO optimizacija je glavni razlog, da je Google, med vsemi spletnimi iskalniki, postal in ostaja t.i. marketinški unicorn (iskalnik z vodilnim mestom med spletnimi iskalniki).

Kakšen je tržni delež Googla napram drugim spletnim iskalnikom lahko sproti preverjate na StatsCounter Global Stats (2):

tržni delež Google

Google je med spletnimi iskalniki (okrog leta 1998) zavzel iskalniški primat ravno zaradi tega, ker je prvi začel upoštevati povratne povezave (backlinke) kot faktor, ki vpliva na uvrščanje organsko prikazanih spletnih strani v njegovem iskalniku. Danes sicer tudi ostali iskalniki upoštevajo backlinke, a Google je, med vsemi iskalniki, bil prvi.

V začetnem obdobju iskalnika Google je algoritem spremljal predvsem koliko backlinkov prejema neka spletna stran iz drugih spletnih strani.

Takratni SEO upravljalci so se na to odzvali z masovnim nakupovanjem backlinkov in v tistem obdobju se je rodil trg ponudbe in povpraševanja po backlinkih.

Ta trg sicer obstaja še danes (a berite naprej, če želite vedeti zakaj se masovno nakupovanje backlinkov več ne splača).

Ko se je trg na pomembnost backlinkov odzval z vedno večjimi nakupi backlinkov za posamezne strani, je Googlov algoritem evolviral v to, da je znal prepoznati masovne nakupe backlinkov. Kako Google prepoznava to, ponavadi objasnim na mojih izobraževanjih za digitalni marketing.

Prva prepoznanja algoritma, da gre pri posameznih spletnih straneh za masovne nakupe backlinkov je Google kaznoval. To je naredil tako, da je spletne strani, na katerih je prepoznal masovne nakupe backlinkov, preprosti izbrisal iz svojega indeksa.

Kako se je na to odzvala takratna (black hat) SEO skupnost?

Ko so SEO upravljalci zaznali, da Google kaznuje (penalizira) spletne strani, ki masovno kupujejo backlinke, so namesto, da bi backlinke začeli kupovati za svoje spletne strani, le te, začeli kupovati za konkurečne spletne strani.

Približno v tistem obdobju so se na Googlu pojavile prve tožbe – saj so iz njegovega indeksa bile izbrisane številnn bolj znane spletne strani (ki niso izvajale prepovedanih praks). Ena najbolj znanih zgodb je Googlova kazen, ki je doletela BMW (vir 3).

Googlov algoritem se je tej, “novi” praksi znova moral prilagoditi. To je naredil tako, da je namesto, da bi kaznoval spletno stran, pri kateri zazna masovne nakupe backlinkov, vse te povratne povezave označil za “devalue” (brez vrednosti).

Približno podobno, z še nekaterimi dodatnimi modifikacijami, Googlov algoritem “reagira” še danes na zaznane masovne nakupe backlinkov. Takim backlinkom doda oznako “devalue” in denar za takšne backlinke je vržen v smeti.

Kdaj se odločiti za offsite SEO optimizacijo

Za offsite SEO optimizacijo se odločite takrat, ko se želite s svojo internetno stranjo boriti za top 3 uvrstitve na Googlu oz. v vedno več primerih že takrat, ko želite s svojo spletno stranjo priti na prvo stran Googla.

Več kot je v vaši panogi težkih, t.i. generičnih ključnih besed, večja je potreba po backlinkih.

Če želite, da bo offsite SEO optimizacija prinesla čim bolj učinkovite rezultate, poskrbite, da so url naslovi, s katerimi želite doseči prvo stran Googla, čim boljše onsite SEO optimizirani.

Zapisano “po domače”: bolj kot je urejen in upoštevan onsite SEO, manj se bo offsite SEO “mučil”.
In obratno.
Slabši kot je onsite SEO, slabši rezultat (če sploh kak) si obetajte z izvajanjem offsite SEO optimizacije.
Podrobnosti o tem kaj je onsite SEO optimizacija in kako optimizirati spletno stran iz vidika onsite SEO, so na povezavi.

Kdaj začne offsite SEO optimizacija delovati

Generalno gledano, večina SEO stroke, ocenjuje, da celotno izvajanje SEO optimizacije (onsite + offsite SEO) prinaša rezultate v roku 6 do 12 mesecev, čeprav SEO strokovnjaki večinoma ocenjujejo, da SEO prinaša rezultate v obdobju od 2 do 12 mesecev:

Uspeh celotne optimizacije je odvisen od vrste dejavnikov:

  • v kateri panogi deluje vaša spletna stran
  • kako intenzivno izvaja SEO optimizacijo vaša konkurenca
  • kako “podkovani” (in organizirani) ste sami pri izvajanju SEO. Organiziranost je še toliko bolj pomembna, če pri SEO optimizaciji vaših spletnih strani sodeluje več sodelavcev.
  • kakšna je težavnost (SEO difficulty) targetiranih ključnih besed
  • koliko let je vaša spletna domena že na trgu, itd…

Večina SEO stroke, ki raziskuje kako hitro začne delovati izključno offsite SEO optimizacija, se strinja, da je to obdobje okrog 10 tednov (vir 4):

Dodatne informacije:

Uporaben video o offsite (offpage) SEO optimizaciji:

Viri:

1 – Top Influences Over US Consumers’ Purchase Decisions, April 2015 [CHART]
2 – StatsCounter
3 – Google ‘death penalty’ for BMW site
4 – How Long Does It Take for a Link to Affect Rankings?