Google ima rad backlinke. Koliko jih ima rad, zakaj jih ima rad in katere backlinke ima bolj rad od drugih, pustimo drugim SEO-tom, da premlevajo (ali pa pustite meni, da o tem pišem v katerem drugem postu ? ).
V vsakem primeru, se SEO – ti večinoma strinjamo, da brez backlinkov, rankingov za najtežje, najbolj konkurenčne in najbolj profitabilne besede, ni. Večina se nas tudi strinja, da morajo biti backlinki čimbolj diverzificirani (razpršeni).
Na razpršenost backlinkov se lahko gleda iz več koncev.
Po eni strani, si želite različne linke glede na število domen (t.i. reffering domains). Čim več backlinkov želite pridobiti iz čim več različnih spletnih domen.
Po drugi strani si želite razpršenost backlinkov tudi iz istih domen. Iz čimveč različnih url naslovov, ene in iste spletne domene, si želite čim več backlinkov. Upam, da nam je vsem “čudno” in ne najbolj naravno, če neka spletna domena pridobiva backlinke izključno in zgolj vedno po enega iz vedno druge spletne domene. To se vam najbrž ne zdi naravno, je tako? Googlu tudi ne (ker se iz letala vidi vzorec, na vzorce (footprints) pa je Google ekstra alergičen).
Po tretji strani si želite čimveč backlinkov, ki se med seboj razlikujejo tudi po tipih moči. Nekateri backlinki imajo ekstra malo moči (npr. backlinki iz družabnih omrežij), nekateri backlinki so srednje močni (forum in blog commenting backlinki), kontekstualci bi naj bili najmočnejši. Pa še ti se med seboj razlikujejo (po različnih razlagah SEO – tov).
Skupna lastnost vseh teh backlinkov je, da se direktno povezujejo z vašimi url-ji, ki vam predstavljajo SERP cilje. Direktno iz anchor teksta vodi povezava na vaš url naslov.
Na (naravno) razpršenost backlinkov pa lahko pogledate še iz drugega zornega kota. Backlinki, ki se povezujejo nedirektno na vaše url cilje, ampak na spletne strani, ki vsebujejo povezave do vaših url ciljev, so nedirektni oz. posredni backlinki.
To so t.i. tier 2 backlinki.
Narišem “po domače”:
V čem je fora tier 2 backlinkov [v čem je njihova dodana vrednost]
Tier 2 backlinki “skrbijo” za to, da vaši ciljni, SERP pomembni, url naslovi, dobijo raznolike vrste backlinkov. S tem še dodatno prispevajo k razpršenosti vašega backlink portfelja. To je prva dodana vrednost tier 2 backlinkov.
Druga, še bolj pomembna, dodana vrednost, pa je moč backlinkov.
Spodaj prikazujem primere (so pa primeri spremljanja moči backlinkov merjeni z metrikama PA (page authority) in DA (domain authority) od MOZ-a (čeprav vas večina mojih bralcev že dobro ve, kaj si mislim o teh metrikah). Ampak, ker z nečim moramo meriti, sta pa ti 2 metriki brezplačni, dajmo meriti z njima.
Če gradite direktne linke na svoj ciljan url naslov, veste, da boste skozi čas, temu url naslovu dvignili PA in DA (mimogrede, tudi interni linki na vaš ciljan url naslov, dvigujejo PA in DA ciljanega url-ja).
Dlje časa (v letih) kot boste “streljali”, višja bosta PA in DA skozi čas. Kljub temu, da višji kot bosta metriki, počasneje bosta rasli še višje.
PA in DA pa ne dvigujete samo s količino backlinkov, ampak tudi s tem, da “streljate” iz spletnih strani, ki imajo tudi same visok PA in DA. Kar je, na trgu, načeloma zelo drago (t.i. PR članki).
Če želite pridobiti na “cenejši” način backlinke iz spletnih strani, ki imajo višje PA in DA metrike, ni druge, kot, da tudi na te strani, iz katerih že linkate na vas (in imajo morda danes nižji PA in DA), gradite backlinke.
Ista logika, kot velja pri “dvigovanju” PA in DA metrike za vašo spletno stran (t.j. čimveč kakovostnih backlinkov), velja za strani, ki vsebujejo backlinke do vas.
Dajmo primer iz Nubia mreže – v kateri vas kar nekaj sodeluje.
Če oddate SEO članek v Nubia mrežo, ta članek vsebuje (oz. moral bi ?) direktne backlinke na vaše url SERP cilje. Če v tem istem članku backlinkate tudi na druge url-je, ki vsebujejo direktne backlinke na vaše ciljne url naslove, s tem “jačate” PA in DA metrike teh url-jev. Obenem pa gradite posredne backlinke.
Se pravi, skrbite za razpršenost in za vedno večjo moč backlinkov.
IZ PRAKSE: Logika tier 2 backlinkanja je preprosta. Zagotavljam vam 118,6% (drugo je, če jo znam tako tudi razložiti ali napisati ? ).
Večji izziv kot samo razumevanje tier 2 backlinkinga je njegovo sistematično izvajanje.
Zakaj?
Zato, ker višjih PA in DA metrik ne dosegate čez noč, ampak je treba delati konstantno. Kakor hitro pa je nekaj treba delati konstantno, pa to zahteva načrt in evidenco. Drugače se itak pozabi.
Spodaj poglejte kako imam evidenco za tier 2 backlinkanje, izdelano sam.
Gremo na primere….
Konec leta 2020 sem si na spletni strani mizarstvo.si omislil url naslov (kategorijo blog postov) v katerih sem začel občasno pisati članke o tem kaj upoštevamo pri izvajanju SEO optimizacije za spletno stran Mizarstvo.si.
To je ta url naslov: https://www.mizarstvo.si/kako-gradimo-in-razvijamo-spletno-stran-mizarstvo-si/.
Takrat (8.12.2020) sem si tudi zapisal PA in DA metriki tega url-ja. Bili sta PA = 19 in DA = 22.
To je vse.
S časom se je na tem url naslovu nabralo več člankov (ki so vsebovali tudi interne linke na ta url naslov), hkrati pa sem, ko sem se spomnil, tudi v člankih, ki jih oddajam v mrežo Nubia, linkal na ta url naslov.
Po letu in pol sta metriki tega istega url naslova PA = 28, DA = 26. Kar pomeni, da so backlinki, ki se nahajajo na tem url naslovu (in so bili postavljeni že leta 2020) zdaj močnejši (konkretno sem metriki pogledal tudi danes, ko pišem ta članek; 25.5.2022 in sta PA = 32, DA = 26).
Slika evidence:
Btw: tudi v tem članku, nad sliko zgrajen backlink na ta opisovan url naslov je tier 2 SEO backlink.
Če evidence ne bi imel, bi tekom leta 100% pozabil katerim url naslovom poskušam dvigniti PA in DA metriki med tem, ko gradim direktne linke iz Nubie.
IZ PRAKSE: 14 krat premislite kateri url naslovi bodo vaši tier 2 backlink cilji!!! Bom direkten: nekateri ponudiki SEO mrež (pustimo imena ob strani) so milo rečeno, neetični pujsi. Backlinke vam držijo aktivne, dokler jih plačujete. Potem jih zbrišejo. Če vi slučajno tega vzamete za tier 2, nimate škode samo s tem, da so vam pobrisali backlink, ampak v tem, da ste več let porabili za to, da ste drugemu gradili avtoriteto njegovega url-ja. Zato dostikrat pravim, da je ODNOS s sodelujočim vse. Niti približno pa ni merilo dobrega odnosa “samo in zgolj” denar.
Gremo naprej…
Ali lahko PA in DA metriki, na katerih so vaši tier 2 SEO backlinki, padeta
Seveda da.
Če ga domena začne “svirati” s sprejemom različnih tematik, te pa med sabo niso strukturirane v neko tematsko skupino oz. kategorijo (tudi z internimi linki), bo avtoriteta domene kot celote (DA), zanihala navzdol. Kar je logično.
Če nekdo 6 let piše o spletni optimizaciji, nato pa začne pisati o čevapčičih, se bo vsak zdravi obiskovalec take spletne domene, pobaral, če je s tem avtorjem, še vse v redu. Isto “podvomi” v avtoriteto spletne domene tudi Google. Izmerjeno, dokazano, spremljano – na lastni koži.
Pred leti sem kot prve guest posting priložnosti na obeh svojih straneh (matijazajšek.com in seo-praktik.si) sprejemal SEO certificirance, ki so (in še lahko, ker za nazaj nikomur dogovorjenega ne spreminjam) pisali o njihovih temah (magnetna terapija, fotografiranje, šopki, itd…), metriki DA pa sta na matijazajšek.com in seo-praktik.si zanihali navzdol.
Zdaj obe domeni dajem za nagrado SEO certificirancem za guest posting – v kolikor na matijazajšek.com pišejo o spletnem marketingu (in zgodbe sestavijo tako, da kontekstualno backlinkajo na svoje url naslove) in na seo-praktik.si pišejo o spletni optimizaciji in v teh zgodbah najdejo kontekstualne priložnosti za linkanje nase.
Btw: od tod tudi odgovor zakaj so metrike SEO mrež (tudi Nubie) lahko nizke. Ker sprejemajo mešane vsebine. A o tem, da to nima prave veze s kakovostjo backlinkov tukaj ne bom. Ker rabim za to en cel, ločen blog post.
Kako implementirati tier 2 backlinkanje v vaše obstoječe SEO delo
Pojem optimizacija, na splošno, ni zastonj pojem, ki opredeljuje aktivnosti, ki jih želimo delati z namenom, da dosežemo (hitrejše in boljše) učinke, hkrati pa porabimo manj časa.
Spodaj so prikazani nasveti kako implementirate gradnjo tier 2 backlinkov v vaše obstoječe delo – zato, da za tier 2 backlinkanje ne boste zapravljali dodaten čas.
Tisti, ki uporabljate mrežo Nubia, preprosto v vaše oddajane SEO članke, na koncu poglavij (ali pač kamorkoli v zgodbo paše) dodajajte backlinke do vaših (evidentiranih) tier 2 url naslovov. Kljub temu, da so v teh člankih že vaši tier 1 (direktni) backlinki na SERP cilje.
Poglejte kako to delam jaz:
Ko napišem SEO članek, v katerem so zgrajeni kontekstualni backlinki do mojih strank, skoraj vedno na dnu članka, predvidim poglavje “dodatne informacije”:
Ne glede na to, ali članek oddajam v Nubia mrežo ali članek pišem za svojo spletno stran (v tem primeru je prikazan članek objavljen na spletni strani matijazajšek.com, tu), poskušam v članek “vtakniti” tier 1 backlink v okviru konteksta zgodbe in tier 2 backlink v okviru dodatnih informacij.
IZ PRAKSE: p.s.: zavedam se, da je treba nekaj časa in vaje, da se spontano “pozloži” to, da lahko pišete kjerkoli, SEO optimizirano in linkate na kamorkoli ter ima HKRATI vse skupaj še nek smisel in dodano vrednost. V članku sem kontekstualno linkal na super poligon za paintball v Ljubljani, spletno stran Paintball-Ljubljana.si, hkrati pa še na moj tier 2, na domeni spletna-optimizacija.com, kjer prvih 12 ur SEO mentoriranja opisujem brezplačno.
Gremo na naslednji primer…
Pred časom sem pisal članek na mizarstvo.si…
Po isti logiki kot v zgornjem primeru, sem najprej na mizarstvo.si, kreiral kategorijo, ki kontekstualno smiselno sodi na spletno stran mizarstvo.si (kategorija s članki v katerih opisujem kako izvajamo spletni marketing in SEO optimizacijo spletne strani mizarstvo.si), in v tej kategoriji začel pisati članke. Približno enega na mesec.
Vsi ti SEO članki so z direktnimi backlinki kazali na moje (in mojih strank) SEO SERP cilje. Na dnu člankov sem začel dodajati dodatno poglavje “Dodatne informacije”, v njih pa gradil backlinke na moje tier 2 zastavljene url naslove.
Poglejte sliko:
V kontekst napisane zgodbe sem umestil direktni backlink na www.ebonitete.si. Za anchor tekst sem uporabil t.i. naked naslov (se pravi goli naslov spletne domene: www.ebonitete.si). Sem pa zgodbo spisal tako, da sem tudi k poglavju z dodatnimi informacijami uspel “vtakniti” še en tier 2 backlink in sicer na spletno stran Magus.si.
Ostali linki na strani so interni in še nekateri na podstrani spletne strani Seo-Praktik.si (o tem v kateri drugi objavi).
Tretji primer….
V tretjem primeru prikazujem kako Tier 2 url naslov sploh zgleda…
Poglejte sliko:
Na spletni strani vgradneomare.eu imam izdelan url naslov (ta: http://www.vgradneomare.eu/kako-gradimo-in-razvijamo-spletno-stran-vgradneomare-eu/) s kategorijo člankov na temo spletne optimizacije, občasno pa iz SEO člankov iz mreže Nubia linkam na ta url naslov. Iz te kategorije kažejo direktni backlinki na moje SEO optimizacijske strani in na mojo stranko prvafina.si.
Kakšen efekt imajo tier 2 backlinki
Da ne izpade ta članek preveč prodajno, rezultatov tier 2 backlinkanja ne kažem posebej. Saj vas itak, večina, ki to berete, točno veste, kje na Googlu rangiram jaz in stranke, ki jih v tem članku omenjam.
Nekateri SEO – ti v SEO skupnostih (v tujini) o tier 2 backlinkih nimajo najboljšega mnenja, ponavadi pa med te sodijo tisti, ki jih že na splošno motita besedici “backlinkanje” in “gradnja” v enem in istem stavku. Zato, ker ti pretežno zagovarjajo, da bi backlinki morali nastajati sami od sebe kot posledica kakovostne vsebine.
Druga, bistveno večja skupina, ki izvajamo redno SEO, o tier 2 backlinkih, razvijamo vsak svojo teorijo. Moje prepričanje in praksa je, da se dolgoročno tier 2 backlinke splača gradit, še posebej na spletnih straneh oz. z lastniki spletnih strani, kjer imate dober odnos. Zakaj? Ker bodo ti linki, v prihodnosti samo še pridobivali.
Ultra zmago pa ste dosegli takrat, ko postavite url naslov, kjer je združenih več SEO upravljalcev in imajo vsi interes ta url naslov, potiskati višje. Takšna stran je npr. vstopna stran Nubia mreže.
p.s.: po isti logiki, kot gradite svojo tier 2 backlinking mrežo, lahko gradite še naslednje globine: tier 3, tier 4…. Pač stvar časa, vere v učinek in resursov, ki jih imate na voljo.
V VEDNOST:
Ta nasvet je nastal na pobudo članice Armine Džafić (spletna stran www.motivacija-za.me) v moji zaprti BTB podporni Facebook skupini za optimizacijo spletnih strani: