Desant na Google – vertikalni in horizontalni pogled na to kako priti na prvo stran Googla

Objavljeno v Blog | 0

Pozdrav na mojem novem blogu (na še eni izmed spletnih strani, ki jih začenjam iz čiste nule). V času pisanja tega zapisa sta metriki spletne strani Nubia, PA in DA (moz) 1 in 1, tako, da v bistvu bolj od začetka, ne gre. Prvi članek pišem na long tail: “kako priti na prvo stran Googla”.

btw: zapise na tem blogu bom namenjal izključno offsite SEU (in mojim sodelujočim v FB grupi), tako, da ne si ravno jemat za vzor, kako bodo le ti onsite SEO optimizirani, sicer pa se bom (ker mi pač SEO žilica ne da miru), na koncu vsakega prispevka vseeno potrudil, da mi po Yoastu sveti vsaj osnovna zelena.

Prej kot mi je namen s tem članki pridobivati novo občinstvo, mi je bolj pomembno, da Nubio čez čas pripeljem med avtoritativne strani na področju offsite SEO (če ne v svetu, pa vsaj v Sloveniji :)).

.

Desant na Google

.

V prvem blogu vam namignem z eno idejo, ki sem jo sicer pred leti, bral na enem izmed tujih SEO blogov (nimam pojma, katerem), tematika pa govori o eni izmed možnosti kako lahko skozi čas gradite “primat” na Googlu, na prvi strani.

Sicer je to spet SEO pot (torej bo trajala 200 let) ali pa celo vaše življenje, ni pa neumno razmišljati o njej in delati na njej (še posebej, če ste SEU zavezani in ga radi počnete), pa ne glede na to, kako daleč (v tem življenju :)), z njo pridete.

Po slovensko sem jo poimenoval Desant na Google, sicer pa tuja SEO stroka ta pogled, bolj zveneče, imenuje vertikalno in horizontalno napadanje prve strani Googla (z več našimi spletnimi stranmi, ki jih imamo v lastništvu).

.

Razložim…

.

Ena izmed zelo znanih dilem v SEO svetu je tudi vprašanje ali imeti eno ali več spletnih strani.

Ker ima vsaka stvar svoje prednosti in pomankljivosti, si na hitro poglejmo prednosti in slabosti, ene in druge opcije.

Glavna prednost gradnje samo na eni spletni strani je, da se naša energija ne razprši na 100 koncev (saj veste, pisanje člankov za več spletnih strani), s tem pa (če delamo prav) metrike tej spletni strani rastejo hitreje (čeprav tudi to traja 200 let).

Glavna slabost lastništva in gradnje na samo eni spletni strani pa se pokaže pri linkih. Ko po tem, ko enkrat začnemo z offsite SEO, le teh potrebujemo čimveč (iz logično, čimbolj kakovostnih strani).

Je pa še ena slabost, ki jo sicer preko mojega mentoriranja, probam pri mnogih izničiti, a vseeno.

Slabost gradnje na eni spletni strani je t.i. Google keyword canibalisation. Zapisano po domače, gre pri tem preprosto za to, da z novo napisano SEO vsebino, na neko ključno besedo, “pohrustamo” samega sebe in se namesto, da bi se prikazal naš nov zapis v Googlu, prikaže nam soroden zapis, ki smo ga na naši spletni strani, že pisali v preteklosti.

V tem primeru gre čas v nič, pa še prikaza v Googlu, nimamo dva, ampak enega.

To sicer SEO stroka rešuje s canonical url-ji (kjer je v bistvu treba, na pravilen način, Googlu sporočiti, katera od dveh (ali več) podobnih vsebin, je nam najbolj pomembna) – omogoča pa to tudi sam Yoast plugin.

Ker se sam tem canonical zadevam nisem nikoli dovolj posvetil, pač učim in tudi sam delam tako, da VEDNO, preden se spravim k pisanju nove vsebine, preverim ali morebiti že ne rangiram s podobno vsebino, na prvi strani Googla.

.

In zdaj smo pri desantu na Google….

.

Ko imate eno stran že super rangirano (metrike ok, recimo DA nad 20 za slo razmere), od 30 blog postov naprej, več long tail rankingov na prvi strani, pa tudi že eno ali dve generični besedi med top 5, si boste seveda želeli tudi na druge generične besede rangirati čim višje. To je namreč rast.

Za to pa boste potrebovali dobre linke iz tudi drugih spletnih strani.

Zakaj ti, za razliko od večinskega mnenja, da je to v očeh SEO, bogokletno dejanje, ne bi smeli prihajati, iz vaših ostalih strani?

Neil Patel (top SEO legenda, ki jo najbrž vsi dobro poznamo, ima več mega avtoritativnih SEO strani: svoj blog, quicksprout, Kissmetrics, Crazy Egg, itd…).
In, če boste šli med blog zapise na vseh teh straneh, boste videli, da so vsi med seboj polinkani (ne samo enosmerno, ampak križem kražem).

Pol SEO stroke, kot veste, ves čas po Facebooku sprašuje ali lahko linka od nekod nekam, ali je to narobe v očeh Googla, itd…

Sam imam po čisto istem vzorcu (in za marsikaterega SEO mojstra popolnoma narobe), eno blagovno znamko, za različne ključne besede, sorodne produkte, 5 spletnih strani (ki jih večina dobro pozna (moja začetniška SEO dela, mizarska branža)) in odkrito vam povem, da jih ni malo SEO mojstrov, ki so mi na začetku moje poti napovedovali penalty, ker imam vse to narobe postavljeno.

5 polnih let že stojijo (in rastejo) moje križem kražem povezane mizarske spletne strani (s celo istim cgp-jem, logotipi, nekatere celo na istih ip-jih, itd…).

.

Kaj hočem povedati?

.

Ne glejte toliko na to ali smete med seboj povezovati vaše lastne spletne strani, ker ga preprosto ni takega Googla, niti mu ni v interesu, da nimate več spletnih strani.

“Valda” Google želi, da jih imate čim več (in, da so te seveda v njegovem indeksu).

.

Zdaj, ko smo mirni s tem, da “lahko” imamo več spletnih strani (in jih tudi povezujemo med sabo), razložim kaj je vertikalni desant na Google (z vašimi več spletnimi stranmi).

Poglejte spodnjo sliko:

kako priti na prvo stran googla

.

Long tail je “kako začeti z internetno prodajo” (uvrstitev incognito mode).

Z njo sem (v trenutku screenšota) prvi.

Ker pa gradim zgodbice o spletnem marketingu, še na drugih straneh, pomeni, da se lahko Googlove prve strani, lotim tudi z (unikatnimi) vsebinami na iste long taile in poskušam prehiteti samega sebe.

V teoriji (in skozi leta) sem lahko tako po celi vertikali (vseh prvih 10 zadetkov na prvi strani Googla, na točno določen long tail), prikazan jaz, z 10 različnmi stranmi.

.

Z isto stranjo, z različnimi vsebinami, na 1 long tail, je to nemogoče.

.

Po tej logiki sem recimo za moj “drugi money site spletni marketing projekt” (vKoraku.si), spisal na exact isti long tail (kako začeti z internetno prodajo), novo vsebino.

In se uvrstil na prvo stran, na deveto mesto.

Poglejte sliko:

google uvrstitev
Za potrebe onsite SEO pišem long tail: kako priti na prvo stran Googla

.

Nič se spotaknit ob to, da drugi članek ni na prvem mestu in, da je šele na devetem.

vKoraku.si je nova spletna stran (avtoriteta spletne strani MatijaZajšek.com, je malenkost drugačna, blog postov na njej je čez 200, na vKoraku.si pa 5).

Če bi zdaj hotel desant na Google izvesti po celi vertikali, bi potreboval še 8 spletnih strani, dobre poste in pa linke na njih. Da bi eden drugega potiskali gor.

.

Vmesno “nagradno” vprašanje:

Ali mislite, da so moje povezave znotraj tega zapisa, za Google sporne?

Povem vam, da precej SEO stroke, na to vprašanje odgovori z Da.

Pa je odgovor 100% NE.

Zakaj?

Ker je prispevek čista resnica, ker so povezave o katerih govorim in na katere kažem, logične in, ker vse vsebine sodijo v isto in sorodno tematiko. 100% zagotavljam, da te povezave (v tem članku) ne kličejo po penalty, ampak so naravno umeščene v celo zgodbo. Ne glede na to, da sem lastnik vseh teh zapisov, na povezavah, ena in ista oseba.

čisto btw: če bi se kadarkoli izkazalo, da se motim (in fašem penalty), pa lahko te povezave preprosto zbrišem. Ker sem lastnik.
Zato je  vsako razpravljanje o tem ali lahko lastne spletne strani linkamo med sabo, ČISTA IZGUBA ČASA.

.

Kako zgleda horizontalni napad na Google?

.

Če si zdaj lažje predstavljate kako lahko (skozi leta) po vertikali zasedete, v teoriji in praksi, vse prve pozicije na prvi strani Googla, potem bo šlo tudi lažje razumevanje tega, kako napademo horizontalo.

Če so pri vertikalnem osvajanju prve strani Googla, osnova isti long taili (in različne, naše, spletne strani), so pri horizontalnem napadu, osnovi zamenjani.

Imate eno stran, samo napadate prve pozicije, z več različnimi besedami. To pa vsi, ki resno zganjamo offsite SEO, itak počnemo.

Ko smo z recimo tremi, štirimi ali več besedami med top 5, nad njimi bdimo samo še z monitoringom (in morebitnimi popravki), gradimo pa novih 5 besed.

To je to.

p.s. ker ni kaj skrivat…. pozornim onsite SEO mojstrom:

  • long tail tega članka: kako priti na prvo stran Googla (Bog ve, morda kdaj tudi s tem člankom prehitim samega sebe)
  • dodatne oznake: google uvrstitev, prva stran google
  • ostalo: vse veste 🙂  – je razpršeno po vsebini

O tem govorijo še:

Vsem nejevernežem, ki mogoče skomigajo z glavo in mislijo, da je zgoraj opisan pristop dolgoročno napačen, pa v obvezno branje:

.

p.p.s.: (10 minut po objavi) – sem se ravno ocenil v Googlu, 11. mesto. Ni slabo za prvi zapis, ali ne?

Rate this post
Follow Matija:
Mož, ki preprosto že predolgo brcam po onsite in offsite SEO sceni. Še dobro, da imam družino in tek. Vse svoje najnovejše pogruntavščine iz offsite SEO poskušam deliti tudi na LinkedIn-u, a iskreno zapisano nerad (ker je to tematika, ki ne pritegne ravno široke publike).