Link building tehnike [SEZNAM]

Objavljeno v SEO

V spodnjem postu objavljam link building tehnike, ki jih različni SEO mojstri uporabljajo pri offsite SEO optimizaciji, pri vsaki tehniki pa dodajam kratek opis in tudi povezave do nekaterih uporabnih člankov o posamezni tehniki:

 

guest postingGuest posting je link building tehnika, pri kateri se kot gostujoči avtor na drugih spletnih straneh, poskušamo dokazati s svojim avtorskim delom (npr. da smo bloger na drugi spletni strani), pri tem pa tudi želimo zgraditi povratno povezavo nazaj na nam pomembne ciljne url naslove. V tujini je guest posting zelo popularna link building tehnika, v Sloveniji pa je sicer povezav, kjer različni avtorji in vsebinski ustvarjalci pišejo na drugih spletnih straneh, precej, a te ponavadi in prej nastanejo na podlagi poslovnih sodelovanj in poznanstev med različnimi lastniki spletnih strani, kot na podlagi internetnega mreženja. V večini primerov imajo lastniki spletnih strani, ki omogočajo guest posting, vnaprej določeno politiko objav (jezik in način sporočanja, vikanje, tikanje, vrste vsebin, število dovoljenih zunanjih povezav…), v nekaterih primerih pa lahko kot gostujoči avtor pišete poljubno. SEO stroka zagovarja, da je bolj učinkovito guest postanje tisto, kjer najdemo spletne strani sorodne tematiki na naši spletni strani in iz teh strani gradimo povratne povezave nazaj na našo spletno stran. Dodatno: The definitive Guide to guest blogging – Backlinko in The ultimate guide to guest blogging – Neil Patel. Guest posting se je “rodil” kot direktna posledica Googlove objave v preteklosti, v kateri je naznanil, da plačane objave s povratnimi povezavami, nazaj na naše spletne strani, ne prispevajo k izboljšanju rankinga spletnih strani. Ali je guest posting za SEO potrebe še učinkovit ali ne, ostaja stvar večnih SEO diskusij.

 

blog komentiranjeKomentiranje na blogih drugih spletnih strani ne velja za prepovedano ali iz strani Googla, sankcionirano link building tehniko. A je za to, da je komentiranje na blogih, učinkovito, vseeno treba upoštevati troje navodil. Oddan komentar na blogu mora biti všečen administratorju oz. lastniku spletne strani, na kateri komentiramo, drugače le ta, objave našega komentarja ne bo odobril. Naš komentar mora biti uporaben bralcem in obiskovalcem tiste spletne strani, na kateri je oddan komentar – ker nam to lahko pripelje dodatne obiskovalce iz tiste spletne strani, na kateri smo oddali komentar. In komentiranje ne sme biti spamanje (npr., da za ime komentatorja uporabimo ključno besedo v anchor textu). Nekatere SEO študije dokazujejo, da se da spletne strani uvrstiti višje že samo z rednim oddajanjem komentarjev na drugih spletnih straneh, večina SEO stroke pa blog komentiranje priporoča kot dodatek ostalim link building tehnikam. Dodatno: To comment or not to comment? Blog commenting for SEO – MonitorBacklinks in Does blog commenting play a vital role in SEO? – RankWatch

 

notranje povezaveGradnja notranjih povezav je ena od najbolj spregledanih link building tehnik preprosto zato, ker večina offsite SEO optimizatorjev, smatra, da je gradnja povezav na ciljne url naslove, vedno samo povezana z gradnjo zunanjih povezav. A je (tudi) od notranjih povezav odvisno kako Google razume našo spletno stran in kateri ciljni url-ji so nam bolj pomembni kot drugi. Od gradnje notranjih povezav je pogosto odvisna tudi sama url struktura/arhitektura spletne strani, pri notranjih povezavah pa moramo, tako kot pri zunanjih, paziti na achor text, “pretakanje link juica” in dinamiko gradnje. Dodatno: Internal links are vital to SEO – Don’t ignore them – Raventools, Should SEOs care about internal links? – Whiteboard Friday Moz in Internal linking for SEO Why and How – Yoast

 

lokalni seo

Omembe našega posla na lokalnih spletnih straneh (local citations), spadajo med link building tehnike, ki pomembno vplivajo predvsem na lokalne SEO rezultate, zato je ta link building tehnika priporočljiva predvsem za tiste spletne strani, ki si želijo poslov predvsem iz svojih lokalnih okolij. Ta tehnika gradnje povratnih povezav je postala še posebej zanimiva s pojavom lokalnega SEO in Googlovega zemljevida, je pa zanimiva tudi zato, ker številne SEO lokalne študije dokazujejo, da na izboljšanje lokalnih SEO prikazov vpliva že “samo omemba” našega posla oz. imena blagovne znamke, na drugih, lokalnih (spletnih straneh) – brez dejansko zgrajene povratne povezave. Lokalni SEO rezultati so tudi zelo pomembni iz vidika iskalnih poizvedb, ki na namiznih in mobilnih napravah, zraven organskih prikazov, prikazujejo tudi Googlov zemljevid. S čimer postane iz vidika optimizacije spletnih strani za lokalni SEO, pomembna tudi cela vrsta drugih nakupnih ključnih besed (npr. “frizer” blizu mene/near me, “picerija” v bližini, itd…). Dodatno: Where to get local citations – Moz in What is a local citation – Whitespark

 

social bookmarkingSocial bookmarking (na spletnih straneh z visokim PR – pagerankom), velja za eno najstarejših link building tehnik. Kar pove že ime samo, saj je Google že pred leti oznanil, da “uradno” več ne spremlja pagerank-a kot faktorja pri rangiranju spletnih strani. Social bookmarking je tudi ena najlažjih in najhitrejših link building metod, zato jo večina SEO stroke, opušča, saj v svetu offsite SEO optimizacije, načeloma velja, da lažje kot je zgraditi povratno povezavo, manj je ta močna. Drugi del SEO stroke, tudi tiste najbolj zagrete, social bookmarking (iz spletnih strani z visokimi PR ali DA metrikami (Moz)) še vedno priporoča za prvi del offsite SEO kampanj (prvi mesec ali najmanj prvih 14 dni ob začetku izvajanja link building tehnik). To predstavlja gradnjo t.i. authority links povratnih povezav. Danes je večina social bookmarking spletnih strani, zasnovana tako, da ne omogočajo več dofollow povratnih povezav, ampak so zato vsi tako zgrajeni linki, nofollow povezave. Dodatno: How effective is social bookmarking for blogs? – Shout me Loud in Social bookmarking in SEO 2018 – The list, the strategy, pros and cons – Khushbu Machchhar. Btw: kljub večinskemu mnenju, da social bookmarking ni (več) učinkovita link building tehnika, jo na Seo-Praktik.si, še vedno, v večini primerov (ne vseh), vključujemo v SEO strategijo offsite optimizacije.