V tem zapisu, predstavljam moj pogled na mreženje v spletnem marketingu, še posebej zato, ker je mreženje, že samo po sebi, “holy grail” v vseh poslih, ne samo v spletnem marketingu. Obenem pa tudi zato, ker digitalni marketingaši (še posebej SEO ustvarjalci) zelo radi mreženje enačijo s črnimi metodami spletnega dela (te pa, kot vemo, Google preganja).
.
Kratka opombica in opozorilo: Ker sva z ženo, takoj po študiju, aktivno delovala v mrežno marketinškem podjetju Oriflame (kjer je najina skupina že 20 polnih let, še vedno aktivna, na hitrco spomnim, da ta zapis NI NAMENJEN rekrutiranju novič članov v kakršenkoli mrežni marketing, niti se na kakršnekoli ponudbe za mrežni marketing, na podlagi tega zapisa, ne bom odzval. V mrežnem marketingu sva delala, nabrala ogromno izkušenj, spoštujeva vse, ki svoj kruh služite čez mlm, ampak sama, aktivna preko njega (trenutno/v času tega zapisa), nisva. Je pa res, da ravno v mrežnih marketingih, moč mreženja, najbrž pride v največji meri, do polnega izraza..
Za marsikoga bo spodnje besedilo, v nekaterih delih, čista “filozofska teorija”, ki v realnosti ne more nikoli zaživeti v praksi. Tem s ponosom sporočam, da spodaj napisane zgodbe (iz zadnjega poglavja) že obstajajo. Tako v tujini (How 16 companies are dominating the world’s google search results – ViperChill.org), kot pri nas. V primeru Nubie, s ponosom povem, da ideja zori v Exclusive dostopu do mreže.
.
Moj pogled na mreženje v digitalnem marketingu, sestoji v bistvu iz tega, na kateri stopnji se, evolucijsko gledano, SEO strokovnjak, nahaja v primeru mreženja. Kdor trenira, je najbrž dlje, kdor ne, začenja, tako kot vsi, na štartu.
.
Kako razlikujem in dojemam različne stopnje spletnega mreženja, sam?
(pri čemer moje dojemanje, ni nujno enako vašemu)
.
Sam, mreženje v očeh digitalnega in še posebej spletnega marketinga ter spletne optimizacije, dojemam v različnih stopnjah. Spletni marketingaši, konkretno SEO-ti, takšno ali drugačno mrežo “rabimo”, za to, da z njeno pomočjo gradimo linke oz. povratne povezave.
.
- V prvi stopnji smo SEO delavci, verjetno spamerji.
.
Ali smo black hat ali gray hat, niti ne vemo – ker se s tema dvema izrazoma prvič šele, ko začnemo spamati, pogosto sploh srečamo. Spamerji tolčemo z backlinki iz vseh mogočih strani. Malo s forumov, malo z blog komentarji, malo preko socialnih omrežij, malo kupujemo backlinke, malo pa še od vsepovsod drugod. To “žličkanje” ponavadi na višje pozicije v Googlu, nima vpliva, občasno pa se celo zgodi, da dobimo “po buči” od adminov spletnih strani, kjer se pojavljamo. Kdor sistematično gradi povratne povezave, ve o čem govorim in je na tej točki sigurno bil (srčno upam pa, da na tej točki več ni).
Da so na tej točki bili celo nekateri, danes največji SEO mojstri, ni treba dosti Googlanja: We bought links and it worked – Rand Fishkin (ex SEO ikona Moz-a).
.
- Čisti novinci, črni spamerji, nato evolviramo v mehkejše spamerje. Tu že delamo malenkost bolj z glavo, ker ugotovimo, da brezglava gradnja povratnih povezav, pač jemlje čas, učinka iz spamanja, pa itak ni.
.
Naše objave postanejo malenkost bolj “sproščene in naravne”, povratne povezave, ki pa jih gradimo, pa nam tu in tam celo uspe lepo, naravno vkomponirati na spletne strani, kjer se pojavljamo. Ne uspe vsaka, se pa začnejo takšne pojavljati.
Hkrati, na tej točki, gledamo že malenkost bolj dolgoročno. Na nek forum ne “priletimo” več samo zato, da zgradimo takoj backlink, ampak s srednjeročnim ciljem, da bo od tam, na našo spletno stran, nekoč kazal backlink. Prve objave na straneh so zato nežne, privlačne, da pritegnejo pozornost, vljudne, mogoče obdane z vprašanji in pohvalami drugim in podobno. Čez kakšnih 10 ali 20 objav, ko je priložnost “na mestu”, prilepimo k našim postom, še povratno povezavo.
.
Grey hat, čeprav metoda niti približno več ni napačna (tako kot v prvi točki), imenujem ta del samo zato, ker se k drugim vseeno priključujemo z zavestjo in namenom, da tam čez čas, zgradimo backlink.
.
- Nato nastopi tretja faza. Počasi začnemo “kapirati”, da so najmočnejši linki tisti, ki so zgrajeni iz “kontekstualnih” vsebin na spletnih straneh, ki so tematsko sorodne našim.
Tu, ker ta pot NI LAHKA, nas precej poseže po gradnji mrež. In smo spet negative SEO mojster, ker takšna mreža (KI JE ZGRAJENA IZKLJUČNO ZATO, DA IZ NJE ZGRADIMO POVRATNO POVEZAVO NAZAJ NA NAŠO SPLETNO STRAN), ni po godu Googlu.
Google nima nič proti mrežam in mreženju (navsezadnje povezave iz drugih spletnih strani na našo stran predstavljajo ravno mreženje v digitalnem marketingu), ima pa ZELO PROTI temu, če gradimo mrežo izključno zato, da gradimo backlinke.
Takšne spletne strani, SEO delavci, jasno, zelo hitro prepoznamo po tem, da so spletne strani ustvarjane brez repa in glave, pogosto iz postaranih domen ali iz domen, ki imajo v imenu ključno besedo, vsebine na spletni strani pa so med seboj, iskreno zapisano, brez kakršnekoli medsebojne tematske povezave. Mirno zapišem, da je en kos takšnih blogov, postavljenih tudi na levelu 1, v naši mreži blogov (ne poznam pa v Sloveniji, kaj dosti spletnih igralcev, ki tako ali drugače, niso prisotni ali bili v preteklosti prisotni, na eni izmed takšnih mrež).
.
- Zgornji stopnji sledi čiščenje mreže. Kot SEO delavec ugotovimo, da biti prisoten na “zmešancih” (blogih z mešanimi vsebinami), ni enako temu, kot, če smo prisotni na nam tematsko sorodnih spletnih straneh. To (ker je gradnja povratnih povezav za večino res mukotrpna in dolgotrajna), lahko dosegamo na dva načina.
Prvi je ta, da sami začnemo z gradnjo še ene spletne strani (z isto tematiko, a drugače obrnjeno zgodbo in seveda unikatnimi besedili).
Proti temu Google NIMA NIČ. Dokažem z dvema mojima spletnima praksama, kjer imam, na prvi, v branži pohištva tako povezanih kar 5 spletnih strani (mamo Mizarstvo.si in njene sinove in hčerke: vgradneomare.eu, drsna-vrata.si, otroškesobe.com in spalnice.eu).
In drugo prakso, kjer iz vhodne strani MatijaZajšek.com, “po novem” kažeta povezavi še na dve moji, nekateri bi rekli, podporni, spletni strani Nubia.si in Seo-Praktik.si.
.
Da se v obeh primerih spletne strani, med seboj linkajo vsepovprek, najbrž ni treba razlagati posebej.
.
Ponovim: Google nima nič proti temu, če izdelamo več spletnih strani s sorodno tematiko, vse dokler je vsebina na njih unikatna in ni edini, izključni ali prvi namen tega ta, da dvigujemo spletne strani, s pomočjo naših ostalih spletnih strani.
.
btw: vse moje spletne strani (še posebej iz pohištvene branže), so res, da, polinkane med seboj, a vse rojevajo tudi povpraševanja, nekatere pa se monetizirajo tudi skozi adsense reklame. Kaj točno naj ima Google proti temu, če imam sposobnost o otroških sobicah, na 5 različnih načinov, napisati zgodbo, na petih različnih straneh? Lastnik vseh pa je ena in ista oseba.
.
Seveda je takšna, že popolnoma varna in tudi v očeh Googla, digitalna praksa, povezana s stroški, časom in delom. Za postavitev takšnih, pravih “money site” strani gre čas, denar in pa ogromno energije, da res nastaja content, ki pove nekaj novega in drugačnega.
Vsebina na takšnih spletnih straneh je lahko celo optimizirana na iste ključne besede, na petih različnih mestih, prednost pristopa k digitalnemu nastopu z več spletnimi stranmi, pa se kaže tudi v tem, da lahko neko vertikalo na posamezno ključno besedo, v celoti zapolnite s svojimi spletnimi stranmi.
.
Poglejte to:
..

.
Poglejte še ta primer:
.
.
Tukaj sem za ključno besedo “vgradne omare v otroški sobi”, na prvi strani Googla, kar s tremi RAZLIČNIMI STRANMI.
.
Po zgornji fazi mreženja, nastopi nova…
.
Mreženje v digitalnem marketingu na
NAJVIŠJI STOPNJI RAZUMEVANJA
..
- V tej faz
i mreženja, postanemo čisti white hat SEO strokovnjak (v kolikor nismo to že v prejšnji). Tukaj nas NE ZANIMA več backlink. Zato, ker se zavedamo, da backlink ni nekaj, kar bi moralo nastati zaradi našega dela, ampak nekaj kar nastane zaradi našega ODNOSA Z DRUGIMI. Ko pridemo do te točke, GRADNJA POVRATNIH POVEZAV POSTANE NEPOMEMBNA.
.
V tej fazi postanejo pomembni odnosi.
Viri: Relationship based link building – Quicksprout, Relationship Link Building – SeoHacker.com in Why Link Builders should build lasting relationships – PageOnePower
S pomočjo dobrega odnosa, lahko pridobimo priložnost, da content, ki bi ga sicer maksimalno dobro napisali na naši strani, napišemo pri naših prijateljih in poslovnih partnerjih.
.
Če je odnos “pravi”, se ti ne bodo spraševali kaj ima kdo od tega, da se ustvarja content na njihovi strani, niti ne bodo imeli najmanjših težav, če linkamo od njih k sebi, a priti do tega zahteva ZELO VISOKO stopnjo razumevanja iz obeh strani.
Do tega ni lahko priti, ni pa tudi nemogoče.
Eno, zame najbolj, super “čudnih”, SEO razmišljanj pri gradnji povratnih povezav, je tisto, ko naročnik “eksplicitno naroči”, da “ni govora”, da iz njegove spletne strani, nastane link k njegovi konkurenci (čeprav se konkurentje med sabo, v realnem življenju, po večini zelo dobro poznajo in nekateri celo skupaj kofetkajo).
Glede na to, da bo na Googlu, v vsakem primeru, nekdo, na drugem, tretjem, četrtem in ostalih mestih, ob nas – ali je pametno si želeti, da je to naš sovražnik ali prijatelj?
Poleg tega, stranke, ki oddajajo povpraševanja, itak le ta, oddajo zelo pogosto dvema ali trem hkrati, torej sploh ni pomembno ali smo prvi ali drugi. Ogromno SEO študij celo dokazuje, da je v nekaterih primerih SERP pozicija 2, boljša kot ena (npr. The first position in Google is not the best (Adwords case study) – Jon Thralow), zato mi ni logično, da dva spletna igralca, ki želita biti v ospredju ne bi linkala drug na drugega. In se tako oba oddaljevala od zasledovalcev, namesto, da si vsak zase išče neke svoje priložnosti za povratne povezave.
.
p.s.: eno takšnih, krasnih digitalnih priložnosti za mreženje doživljam in izkoriščam ravno te dni (september 2018). Na povabilo Digitalne agencije Novelus sem kar dvakrat predavatelj na temo SEO, vsebinskega marketinga in digitalije. Kdo bi si to mislil pred sedmimi leti ?