Postavitev spletne strani, ki jih HKRATI prodajno učinkovita in priteguje vedno več obiskovalcev, upošteva 3 elemente:
KAKOVOSTNA, USTREZNA IN PRIMERNA VSEBINA
ENOSTAVNOST IN PREGLEDNOST
OPTIMIZIRANOST ZA PRIKAZE NA ISKALNIKIH
Brez tega, da je vaša spletna stran pregledna, enostavna za uporabo in jo razume vsak vaš povprečen kupec, obenem pa vaše spletne strani, vaši potencialni kupci na internetu niti ne najdejo, ne boste preko vaše spletne strani, prodali NIČ.
Če ne verjamete zgornji trditvi, pozorno razmislite o spodnjem podatku:
Po eni izmed raziskav* (poglejte spodnji sliki), kar 96,55% postavljenih spletnih strani ne prejema nobenega obiska iz Googla.
Kljub temu, da je Google, z zdaleč največjim naskokom, najbolj uporabljan spletni iskalnik na svetu*:
Če vas zanima postavitev spletne strani, ki bo prinašala obiskovalce iz Googla in učinkovito prodajala preko Googla, preglejte 5 najpogostejših napak, ki so krive, da v veliki večini primerov spletnih strani, do tega ne pride.
Katerih 5 napak je najpogostejših pri postavljanju spletnih strani katerih namen je boljša prodaja
Slaba uporabniška izkušnja
Slaba uporabniška izkušnja (UX) pri postavitvi spletne strani pomeni, da spletna stran ni prijazna ali intuitivna za obiskovalce, kar lahko vodi do frustracije in nezadovoljstva ter posledično zmanjšanja obiska in konverzij.
Nepregledna ali nejasna navigacija otežuje obiskovalcem iskanje informacij. Cilj postavljalca spletne strani mora biti zagotoviti razumljivo in “nezakomplicirano” navigacijo po menijih ter postaviti smiselno hierarhijo strani.
Večina postavljalcev spletnih strani spletne strani izdela prezapleteno.
Razlog je največkrat preširoka ponudba izdelkov in storitev ter premalo vložene energije v to, da so ti izdelki in storitve zloženi skupaj po smiselnosti. Na način, da spletna stran kljub široki ponudbi ni preveč polna.
Če je košara (na videz) preveč polna, se bo redko komu ljubilo brskati po njej. Vaši obiskovalci želijo čimkrajšo in čim lažjo pot do točno tistega izdelka, ki ga potrebujejo.
Poglejte primer super enostavnega, a učinkovitega menija spletne strani:
Spodaj predstavljena spletna stran proda letno med 150.000 do 200.000 € vgradnih omar:
Počasno nalaganje strani zmanjša potrpljenje obiskovalcev in jih celo spodbudi k zapustitvi strani. Cilj postavljalca spletne strani bi moral biti hitro nalaganje slik, zmanjšati število t.i. HTTP zahtevkov, uporabljati predpomnjenje in izbrati zmogljivega in hitrega spletnega gostitelja.
Težko berljiv tekst ali premajhni elementi na zaslonu otežijo brskanje po spletni strani. Pri postavitvi spletne strani je potrebno uporabiti primerno veliko pisavo (za različne naprave na katerih se spletna stran prikazuje) in kontrastne barve, da se poveča berljivost.
Če obiskovalci ne vedo, kaj naj storijo na vaši spletni strani, je malo verjetno, da bodo izvedli želeno dejanje, kot je nakup, prijava ali kontaktiranje. Pri izdelavi spletne strani postavite jasne klice k dejanju (t.i. CTA (call to action gumbi) z izrazitimi gumbi in jasnimi sporočili.
Spletna stran, ki ni prilagojena različnim napravam, povzroči slabo izkušnjo uporabnikov na mobilnih napravah ali tablicah. Pri postavitvi spletne strani uporabite t.i. odzivajoč dizajn (t.i. responsive design), ki se prilagaja različnim velikostim zaslonov.
Z dobro uporabniško izkušnjo boste povečali zadovoljstvo obiskovalcev, zmanjšali stopnjo zapustitev obiskovalcev vaše spletne strani in povečali konverzije na vaši spletni strani.
Preberite še:
Pomanjkanje kakovostnih vsebin
Kakovostne vsebine na prodajni spletni strani pomenijo informacije, ki so jasne, privlačne in relevantne za ciljno občinstvo ter ki spodbujajo obiskovalce k izvedbi želenih dejanj, kot je nakup izdelka ali storitve.
V kontekstu postavljanja učinkovite prodajne spletne strani kvalitetne vsebine vključujejo naslednje vidike:
Podrobni in informativni opisi izdelkov ali storitev pomagajo obiskovalcem razumeti njihove koristi, lastnosti in uporabnost. Opisi naj bodo privlačni, prepričljivi in jasno izpostavijo edinstvene lastnosti izdelka ali storitve.
Fotografije, videoposnetki in grafike so pomembni pri predstavitvi izdelkov ali storitev na spletni strani. Kakovostni vizualni elementi pomagajo obiskovalcem bolje razumeti izdelek ali storitev ter ustvarijo privlačen videz spletne strani.
Mnenja zadovoljnih strank in ocene izdelkov ali storitev lahko pomagajo pri ustvarjanju zaupanja in prepričevanju obiskovalcev o kakovosti ponujenih izdelkov ali storitev.
Dodatne informacije o blagovni znamki, kot so zgodovina podjetja, vrednote, misija in vizija, lahko pomagajo pri izgradnji zaupanja in povečanju zvestobe strank.
Jasna navodila in informacije o postopku nakupa, vključno z možnostmi plačila, dostave in vračila, so ključnega pomena za olajšanje procesa nakupa in zmanjšanje zmede pri obiskovalcih.
S kvalitetnimi vsebinami na prodajni spletni strani lahko povečate zaupanje obiskovalcev, izboljšate uporabniško izkušnjo in povečate možnosti za uspešne konverzije.
Dodatno:
Kaj je in kako deluje učinkovita spletna prodaja
Responsive dizajn
Responsive dizajn je pristop k oblikovanju spletnih strani, ki omogoča, da se spletna stran samodejno prilagodi različnim velikostim zaslonov in napravam, na katerih jo obiskovalci uporabljajo.
Resnposive dizajn pomeni, da se elementi spletne strani, kot so besedilo, slike in navigacija, prilagodijo tako, da ostanejo berljivi, pregledni in enostavni za uporabo na mobilnih telefonih, tablicah, prenosnih računalnikih in namiznih računalnikih.
Responsive dizajn spletnega mesta je ključen zaradi raznolikosti naprav, s katerimi uporabniki dostopajo do spleta. Omogoča dosledno in udobno uporabniško izkušnjo na vseh napravah, kar povečuje dostopnost, zadovoljstvo uporabnikov ter lahko izboljša uvrstitve v iskalnih rezultatih.
Boljša uporabniška izkušnja na mobilnih napravah lahko tudi poveča stopnjo konverzij, saj olajšuje navigacijo in izvedbo želenih dejanj, kot je nakup izdelkov ali storitev, kar vpliva na učinkovitost prodajne spletne strani.
Dodatno:
Varovanje podatkov
Varovanje podatkov pri postavljanju spletne strani je ključnega pomena za njeno učinkovitost zaradi več razlogov. Prvič, zagotavlja zaupanje obiskovalcev, saj se ti počutijo varne pri deljenju svojih osebnih podatkov, kar lahko poveča stopnjo pretvorb in zvestobo strank.
Drugič, spoštovanje zakonodaje o varstvu podatkov, kot je GDPR v Evropi, je nujno za izogibanje visokim globam in pravnim težavam.
Tretjič, varovanje podatkov preprečuje morebitne kršitve zasebnosti in spletno goljufijo, kar ohranja ugled in verodostojnost spletne strani. Skratka, ustrezno varovanje podatkov je temeljni element, ki prispeva k učinkovitosti in uspehu spletne strani ter gradi zaupanje med obiskovalci.
Počasno nalaganje spletne strani
Počasno nalaganje spletne strani ima odločujoč pomen pri njenem postavljanju, saj vpliva na uporabniško izkušnjo, obiskovalčevo zadovoljstvo in učinkovitost spletnega mesta.
Daljši časi nalaganja pogosto vodijo do povečane stopnje zapustitev strani, saj uporabniki izgubijo potrpljenje in iščejo hitrejše alternative.
Poleg tega počasno nalaganje negativno vpliva na SEO, saj iskalniki kot Google dajejo prednost hitreje naloženim spletnim stranem. Posledično se lahko zmanjša promet na spletni strani in njena učinkovitost pri doseganju poslovnih ciljev.
Zato je optimizacija hitrosti nalaganja ključnega pomena pri postavljanju spletne strani, saj lahko hitra in odzivna stran izboljša uporabniško izkušnjo, poveča čas preživet na strani ter posledično izboljša konverzije in rezultate poslovanja.
Dodatno:
- Kako izboljšati hitrost nalaganja spletne strani
- Kako narediti spletno stran z WordPress [KOMPLETEN VODIČ PO KORAKIH]
Ostale pomembne informacije za postavitev spletne strani
Slovenski ponudniki spletnega gostovanja
Za postavitev spletne strani boste potrebovali ponudnika gostovanja. To je podjetje, ki vam bo ponudilo strežnik na katerem bodo gostovale vsebine vaše spletne strani.
V Sloveniji so med bolj poznanimi ponudniki spletnega gostovanja, naslednji:
- NEOSERV.si
- Hitrost.com
- Spletnaabeceda.si
- Zabec.net
- Si-Shell.si
- Spletnahisa.com
- Domovanje.com
- Hostko.si
- Domenca.com
- Trinity.si
Postavitev spletne strani in izbira imena spletne domene
Spletna domena je dejansko ime vaše spletne strani.
Spletna domena je edinstvena oznaka, ki identificira določeno spletno mesto na spletu. Gre za čitljiv in prepoznaven naslov, ki ga uporabniki vpišejo v spletni brskalnik, da obiščejo določeno spletno stran.
Na primer, v spletni domeni “google.com” je “google” ime, ki označuje podjetje ali organizacijo, medtem ko je “.com” vrhnja domena, ki označuje vrsto organizacije (v tem primeru komercialno). Skupaj tvorita celotno spletno domeno, ki jo lahko uporabniki uporabijo za dostop do Googlove spletne strani.
Kaj je pomembno upoštevati pri izbiri spletne domene
Pri odločanju o spletni domeni je pomembno upoštevati več dejavnikov:
Spletna domena naj odraža vsebino ali namen vaše spletne strani. Izberite domeno, ki je relevantna za vaše podjetje, izdelke ali storitve. Izberite enostavno in prepoznavno ime, ki ga bodo obiskovalci lahko zapomnili in enostavno vnesli v spletni brskalnik. Domena naj bo jasna in brez posebnih znakov ali številk, ki lahko zmedejo obiskovalce.
Z namenom, da bo vaša spletna domena prikazana na spletnih iskalnikih čimvišje (zaradi česar si lahko obeta več obiskovalcev) je iz vidika SEO optimizacije vaše spletne strani, pomembno, da pri izboru spletne domene upoštevate še to, da vključite pomembne ključne besede v spletno domeno, ki so povezane z vašo dejavnostjo ali ponudbo. To lahko izboljša vašo vidljivost v iskalnih rezultatih.
Uporabite pravo vrhnjo domeno (npr. .com, .net, .org), ki je primerna za vaše podjetje. Nekatere vrhnje domene so bolj primerne za določene vrste spletnih mest ali ciljne skupine.
Pomembno je, da se izogibate dolgim, zapletenim in nepovezanim imenom domen ter da uporabite ključne besede na pameten in naraven način. To lahko prispeva k boljši prepoznavnosti, pomembnosti in SEO učinkovitosti vaše spletne strani.
Preverite še:
Viri:
1 – 96.55% of Content Gets No Traffic From Google. Here’s How to Be in the Other 3.45% [New Research for 2023]
2 – How Many People Use Google? Statistics & Facts (2024)