Tisti, ki smo dlje časa v offsite seo optimizaciji (in mogoče za malenkost preveč obsedeni z njo), smo verjetno že vsi slišali za t.i. izraz “tier 2 backlinki”.
Po domače zapisano, je tier 2 backlinkanje, v svetu spletne optimizacije, gradnja backlinkov na spletno stran, kjer linki ne kažejo na našo money site stran, ampak na stran, ki vsebuje link na našo money site stran (1, 2, 3).
V bistvu je tier 2 linkanje, posredno/nedirektno linkanje, najprej na spletno stran, ki vsebuje link na naš money site, od tod naprej pa se link juice “pretoči” na naš ciljni url naslov.
Razlogov zakaj bi naj bilo tier 2 (in tudi tier 3) linkanje koristno za spletno optimizacijo, je več:
- posredno linkanje (na spletne strani, ki niso naše, vsebujejo pa povezavo na našo spletno stran), bi naj dvigovalo avtoriteto spletne strani, ki vsebuje povezavo na našo spletno stran (Moz-ov domain authority DA se dviguje (tudi) zaradi količine in kakovosti backlinkov, ki kažejo na spletno stran (ne samo zaradi kakovosti vsebine).
- pri posrednem linkanju, nekateri SEO mojstri uporabljajo avtomatske in bolj masovne oblike backlinkanja (ker ti linki ne kažejo direktno na money site, naj ne bi bilo nevarnosti za kakšen Google penalty). Ni jih malo, ki za tier 2 linke nakupujejo poceni pakete backlinkov iz Fiverja in podobnih SEO supermarketov.
- tier 2 backlinki bi naj povečevali “citation value” naše blagovne znamke (ker bi naj k boljšemu SERP-u prispevalo tudi to, da link kaže na neko spletno stran, ki govori o naši blagovni znamki (četudi ta stran ne kaže z linkom, na našo internetno stran)
Primer tier 2 linkanja za mojo osebno spletno stran MatijaZajšek.com
Spodaj je prikazan primer enostavnega tier 2 backlinkanja, ki ga lahko enostavno vnovčujete tudi medtem, ko gradite tier 1, direktne/neposredne linke na vaše money strani.
Primer je, (kako pa drugače) prikazan za mojo osebno spletno stran MatijaZajšek.com.
Kot vemo, ni narobe in ni nenaravno, če spletna vsebina, ki vsebuje direkten link na našo spletno stran, vsebuje tudi druge linke na avtoritativne in zunanje spletne strani (v isti tematiki). S čimer se povečuje avtoritativnost same vsebine, hkrati pa tudi kredibilnost linka.
Medtem, ko se (tako kot vi za vaše strani) sam trudim graditi direktne backlinke na mojo money site, MatijaZajšek.com, za zunanji, preventivni, externi link NE IŠČEM DRUGIH AVTORITATIVNIH STRANI, ki pač govorijo o moji branži (digitalnem in spletnem marketingu), ampak IŠČEM DRUGE SPLETNE STRANI, KI VSEBUJEJO POVRATNO POVEZAVO NA MOJO, OSEBNO STRAN.
Podjetja, ki so kadarkoli izvajala kak PIAR digitalni marketing (z objavami v drugih spletnih medijih), težav z iskanjem teh spletnih strani, sigurno ne bodo imela. Preprosto v Googlu raziskujejo spletne vsebine pod zavihkom “Novice”.
Jaz sem za svojo stran, na Googlu, našel naslednje povezave (ki jih tukaj objavljam kot primer tier 2 linkinga):
- na SloveniaInfo sem bil povabljen kot predavatelj za osnovni nivo digitalnega marketinga (DA strani, na dan 3.4.2019 = 68)
- na podjetniškem portalu sem 12. aprila 2017 bil gost na brezplačnih, intenzivnihih delavnicah na temo digitalnega marketinga, kot predavatelj za spletno optimizacijo
- v podjetniškem centru Brežice, sem sodeloval kot specialist za spletni marketing in organski spletni nastop na Googlu
Spodaj si poglejte sliko tier 2 (in več) backlinkanja, iz videa Matthew Woodward-a (ki sem ga prilepil na dno tega članka):
Kaj sem dosegel s tako objavljeno spletno vsebino?
- namesto, da v spletnih vsebinah, v katerih gradim direkten link na mojo osebno spletno stran (prvi, zunanji link na vrhu tega članka), gradim druge, sicer avtoritativne povezave na druge spletne strani o digitalnem marketingu, vse ostale povezave kažejo na avtoritativne spletne strani, ki spet kažejo na mojo osebno spletno stran. S čimer dvigujem avtoriteto stranem, ki govorijo o meni.
- dosegam tematsko in avtoritativno relevantnost, v povezavi z mojimi ključnimi besedami (ker vse povezave govorijo tako o spletnem in digitalnem marketingu, kot tudi o meni, Matiji Zajšku).
Kako sami najdete priložnosti za tier 2 backlinke?
- najlažja metoda, ki jo v bistvu priporoča precej SEO stroke, je, da najprej poiščete priložnost za en dober, kakovosten guest posting, na spletni strani, ki je sorodna vaši tematiki.
- objavite super kakovosten, gostujoč prispevek
- nato pa v metodah, ki jih uporabljate za tier 1 direktne linke, namesto preventivnih, zunanjih linkov, te zamenjate z linki, ki kažejo na vaš gostujoč prispevek
Video, ki sem ga omenil zgoraj, o naprednem, tier 2 in več linkanju, je tukaj…..
A NE OGLEJTE SI SAMO VIDEA….. DOBRO POGLEJTE KAJ SEM NAPISAL POD VIDEOM…..
p.s.: Večno vprašanje…. Ali je opisana metoda neposrednega (tier 2 in več) linkanja, prepovedana iz strani Googla? Niti približno. Bolj je vprašljivo tier 1 linkanje, ko gre za pisanje spletnih vsebin na več lastnih spletnih straneh, ki nimajo nobenega drugega namena kot dvigovanje pozicije spletne strani.
Še to…..
Pozorni SEO mojstri, verjamem, da niste spregledali, da se brand name, v tem prikazanem primeru, Matija Zajšek, pojavlja, razpršen v celotnem tekstu, hkrati pa še v meta opisu te vsebine in H1 oznaki.
Do make it totally relevant your backlinking content…
Viri:
1 – Importance of second tier links – SearchEngineLand
2 – The definitive guide to white hat tiered link building – TechTage
3 – What are tier 2 and 3 backlinks? – SeoClerks