Tisti, ki se ukvarjate s trženjem na spletu, še posebej pa tisti, ki vas zanima neplačljiv spletni nastop na Googlu, se za izboljšanje svojih prodajnih rezultatov na spletu, nedvomno zanimate (tudi) za SEO.
SEO je spletni kanal, ki omogoča brezplačno pridobivanje novih poslov preko spletnih strani, ki se pojavljajo na Googlu (a je pogoj za to, da SEO dobro obvladate).
V nadaljevanju tega zapisa so podrobneje razloženi odgovori na vsa najpomembnejša vprašanja glede SEO.
Kazalo
1. Kaj je SEO
SEO je kratica za optimizacijo iskalnikov oz. t.i. Search Engine Optimization. Druga dva, znana izraza za SEO sta spletna optimizacija in optimizacija spletnih strani.
Pri SEO gre za postopek izboljševanja kakovosti in količine prometa (to je obiskovalcev) na spletne strani iz spletnih iskalnikov, predvsem iz strani Googla (ker je iskalnik Google zdaleč najbolj uporabljan iskalnik na svetu, vir).
Spodaj je slika kako SEO prispeva k vedno večji količini prometa na spletni strani:
SLIKA 1 – Dobro leto izvajanja SEO in rast organskega prometa na spletni strani mizarstvo.si.
Spodaj je slika kako SEO prispeva k vedno večji kakovosti prometa na spletni strani:
SLIKA 2 – Število pridobljenih povpraševanj na spletni strani vgradneomare.eu v letu 2015 v primerjavi z letom 2014.
p.s.: obe sliki sta povzeti iz spletne strani matijazajšek.com, na kateri sem o SEO optimizaciji pisal pretežno med leti 2012 in 2018.
Cilj SEO optimizacije je dosegati, da se bo vaša internetna stran uvrščala kar se da najvišje v iskalnikih, s čimer bo dobila več obiskovalcev in ogledov, posledično pa bo preko nje opravljenih tudi več poslov in prodaj.
2. Kako lahko SEO izboljša vaše spletne rezultate
SEO lahko izboljša vaše spletne prodajne rezultate, tako da izboljša kakovost prometa na vašem spletnem mestu.
Kaj to pomeni?
Vas, kot lastnika komercialne in trženjsko usmerjene spletne strani, ne zanima zgolj, da si vašo spletno stran ogleda čim več obiskovalcev, temveč predvsem, da vašo spletno stran obiščejo predvsem tisti obiskovalci, od katerih si lahko obetate nove posle, nakupe oz. prodajo.
Nekakovosten promet oz. obiskovalci so tisti, ki so si ogledali vašo spletno stran, a jo nato zapustili.
Kakovosten promet je tisti, pri katerem gre, po obisku spletne strani, za izvršen nakup ali oddajo zanimanja za sodelovanje z vami.
To je, navsezadnje, namen vaše komercialne in trženjsko usmerjene spletne strani.
Vaše spletne prodajne rezultate s pomočjo SEO boste izboljšali tako, da čimveč obiskovalcev svoje strani, poskušate spremeniti v kupce oz. interesente za nakup (vir slike):
Vseh obiskovalcev, ki obiščejo vašo spletno stran je 100%. Namen SEO je, da od teh 100% dosegate čim višji % takšnih, ki oddajo zanimanje za sodelovanje z vami oz., če imate spletno trgovino, opravijo nakup.
S pravilnim izvajanjem SEO za iskalnike lahko povečate kakovost obiskovalcev, ki obiščejo vašo spletno stran. Pravzaprav ima SEO, po nekaterih marketinških študijah (vir), med vsemi spletno marketinškimi kanali, zdaleč največjo stopnjo povrnitve stroškov v investicijo:
Različni obiskovalci vaše internetne strani so najverjetneje že iskali produkte, podobne tistim, ki jih vi prodajate, zato je večja verjetnost, da bodo nekaj kupili.
Izvajanje SEO omogoča, da je vaša spletna stran prikazana med vam konkurenčnimi. S čimer si izboljšate možnosti za prodajo vaših produktov in storitev.
Izvajanje SEO omogoča tudi izboljšanje vidnosti vaše spletne strani na iskalnikih, zato je danes na trgu že čez 77% podjetij, ki imajo na svoji spletni strani najmanj enega SEO upravljalca strani (vir):
Kakovosten SEO ima za posledico višjo uvrstitev ter bolj izpostavljen prikaz vaše spletne strani, na iskalnikih. Posledično to pritegne več obiskovalcev.
Poleg tega lahko s SEO optimizacijo dosežete tudi boljše prilagajanje vaših vsebin ciljnim trgom (npr. na druge države) in ključnim besedam, ki jih uporabljajo uporabniki iskalnikov, ki so bolj nagnjeni k nakupu (npr. poceni kuhinje z montažo).
3. Kaj je ključna beseda in kako se jo uporabi za SEO
Ključna beseda je pojem, ki opisuje vsebino vaše spletne strani.
Ključno besedo uporabite za SEO zato, da olajšate iskalnikom, da ugotovijo, kaj je na vaši strani in kakšno vsebino bodo uporabniki našli, ko bodo iskali določene izraze.
Ključno besedo ali več izmed njih, za potrebe SEO, uporabite v naslovih, meta opisih, vsebini in v URL-jih. S tem dosežete, da bo iskalnik lažje našel in razumel vsebino na vaši spletni strani ter jo posledično razvrstil na ustrezno mesto med prikazanimi spletnimi stranmi v iskalniku.
4. Kaj je vsebinska strategija za SEO
Vsebinska strategija za SEO je načrt, ki je oblikovan tako, da izboljša uvrstitev spletne vsebine na iskalniku. Več kot objavlja spletna stran vsebin, ki dosegajo višje uvrstitve na Googlu, več obiska si spletna stran lahko obeta.
Na spodnji sliki je prikazan primer vsebinske strategije za SEO:
SLIKA 3 – Slika prikazuje seznam ključnih besed (te so zakrite, ker gre za realne podatke ene izmed strank Seo-Praktik.si) v stolpcu A ter dosežene mesečno spremljane uvrstitve spisanih vsebin, na Googlu.
Nižja kot je številka, višja je uvrstitev vsebine na Googlu.
Več kot je vsebin, ki dosegajo visoke uvrstitve, več je obiska na spletno stran.
Vsebinska strategija ponavadi obsega več iztočnic, vključno s tehničnim SEO, načrtom vsebine, izvajanjem t.i. onsite SEO optimizacije, gradnjo povratnih povezav oz. off site optimizacijo in uporabniško izkušnjo.
Vsebinska strategija oz. SEO načrt zagotavlja, da so vaši cilji SEO dosegani.
5. Kako se izdela SEO optimizirana vsebina
Za izdelavo SEO optimizirane vsebine je potrebno upoštevati več dejavnikov, vključno z naslednjimi:
- izbira ključnih besed, ki so primerne za vašo stran. Za različne ključne besede so primerne različne vrste spletnih vsebin. Za informativne ključne besede je najbolj priporočljivo pripraviti informativne vsebine v obliki blog zapisov ali video posnetkov. Za nakupne ključne besede je priporočljivo optimizirati predvsem kategorije izdelkov v spletnih trgovinah, itd…
- uporaba ključnih besed v naslovih in podnaslovih. Za boljše razumevanje spletnih vsebin iz strani iskalnikov je priporočljivo, če ključne besede uporabite v naslovih, meta opisih in med H oznakami spletnih vsebin.
- uporaba ključnih besed v vsebini. K boljšemu razumevanju spletnih vsebin pripomore uporaba targetiranih ključnih besed in njihovih sopomenk v sami vsebini.
- ustvarjanje visokokakovostnih vsebin. Spletni iskalniki, še posebej pa Google, so zelo “zahtevni” kar se tiče standardov za spletne strani, ki jih želijo prikazovati na vrhu svojih iskalnikov. Za tovrstne vsebine je ključno, da so visoko kakovostne, uporabne, koristne, unikatne in nagovarjajo obravnavano tematiko iz drugačnega zornega kota, kot jo nagovarjajo ostale spletne strani. Saj ni iskalnikom v interesu, da med prvimi prikazi spletnih strani, uporabnik najde podobne informacije.
- priprava meta opisov in naslovov (SEO Title) oz. t.i. onsite SEO optimizacija
- uporaba povratnih povezav z namenom izboljševanja stopnje zaupanja iskalnikov v spletne strani oz. t.i. off site optimizacija
Uporaben video o tem kako optimizirate vsebino za SEO (angl.):
6. Kako se uporablja SEO za povečanje obiska na spletni strani
SEO se lahko uporablja za povečanje obiska na spletni strani tako, da pomaga vašemu spletnemu mestu, da se ta uvrsti čim višje med relevantnimi iskalnimi rezultati.
Kako?
Predstavljajte si, da ste za neko ključno besedo, ki jo uporabniki Googla vtipkajo v iskalnik 300 krat na mesec, uspeli spisati in SEO optimizirati vsebino tako, da je ta na Googlu prikazana povsem na vrhu med vsemi prikazanimi spletnimi stranmi.
Ta dosežek pomeni najmanj 300 ogledov vašega prikaza spletne strani na mesec.
Če od teh 300 ogledov npr. 10% uporabnikov Googla klikne na vaš prikaz spletne strani, predstavlja to 30 obiskovalcev na vašo spletno stran.
Iz ene same spletne, (SEO ustrezno optimizirane) vsebine.
Zdaj si predstavljajte, da imate namesto ene takšne spletne vsebine, 10 takšnih. Teh 10 vsebin predstavlja 300 obiskovalcev.
In tako naprej.
Več kot pripravljate kakovostnih spletnih vsebin in višje kot jih uspete uvrstiti med prikazi spletnih vsebin na Googlu, večji obisk na spletni strani, dosegate.
7. Kako se uporablja SEO za povečanje prodaje
Uporaba SEO optimizacije za povečanje prodaje lahko vključuje:
- učinkovito iskanje prvenstveno NAKUPNIH ključnih besed, to je ključnih besed, preko katerih uporabniki Googla (in drugih iskalnikov) iščejo in primerjajo produkte in njihove cene. Več: Kaj so ključne besede & kako jih izbrati za SEO
- ustvarjanje vsebine visoke kakovosti (podrobne informacije, kakovostna predstavitev izdelkov s slikami in video vsebinami, kakovostni opisi produktov, izjave kupcev, …)
- optimizacijo na strani (preprosta, logična in razumljiva navigacija, najpomembnejše informacije na vrhu, pregledna spletna trgovina, itd…)
- izboljšanje uporabniške izkušnje (razumljivo potovanje po strani, delujoče funkcionalnosti spletne strani, hitro nalaganje spletne strani, prilagodljiv prikaz spletne strani mobilnim napravam, varno brskanje po spletni strani, itd…
- pridobivanje obiskovalcev iz družabnih medijev
8. Zakaj je SEO optimizirana vsebina pomembna
SEO optimizirana vsebina je pomembna, ker olajša spletnim stranem, da se prikažejo na prvih straneh rezultatov iskanja. To povečuje njihovo vidnost in promet.
Optimizirana vsebina je pomembna, ker pomaga spletnim stranem, da postanejo bolj privlačne za uporabnike, zato je vsebina bolj učinkovita pri privabljanju ciljnega občinstva.
SEO optimizirana vsebina tudi pomaga, da se spletne strani hitreje naložijo, izboljša pa se tudi uporabniška izkušnja.
9. Najpogostejša zanimanja v zvezi s SEO
Upravljalce spletnih strani, ki izvajajo SEO ponavadi najbolj zanimajo:
- vsebinski načrti SEO (to so načrti, ki določajo katere vsebine, kdaj in kako objavljati na različnih spletnih kanalih, z namenom doseganja maskimalnega izplena oz. izboljševanja prodaje)
- orodja za izboljšanje spletnega dostopa in uporabniške izkušnje (to so t.i. SEO orodja, ki poenostavijo in pohitrijo izvajanje SEO)
- nove tehnike in strategije SEO (to so prijemi in SEO prakse, ki jih pri izvajanju SEO ne izvaja širša množica izvajalcev SEO, obenem pa so bolj dobičkonosne (tako iz vidika hitrosti izvajanja SEO kot iz vidika učinkovitosti/večje prodaje iz naslova izvajanja SEO)
- kako ustvariti SEO prijazne vsebine (to so informacije o tem na kaj biti pozoren pri SEO optimizaciji različnih vrst spletnih vsebin)
- kako SEO vpliva na obisk spletnega mesta (to so argumenti, raziskave in dokazi o tem ali se investicija v SEO splača).
Zraven tega se izvajalci SEO pogosto zanimajo tudi za orodja za spremljanje in izvajanje SEO, orodja za spremljanje konkurence ter izboljšanje vpletenosti spletne strani v družabna omrežja.
Dodatno: