Razlika med anchor tekst “podtaknjencem” in naravnim povabilom na neko spletno stran

Objavljeno v Blog | 0

V spodnjem zapisu vam bo postalo kristalno jasno kako pravilno uporabljati anchor tekst za namene gradnje povratnih povezav. Če pa imate svoj pogled, pa bo spodnje, vsaj v razmislek.

.

Preden si preberete moje mnenje, poglejte kaj o anchor tekstu pravi stroka.anchor tekst

.

SEO stroka v zvezi z anchor tekstom, koleba v glavnem med tremi možnostmi:

.

  • ena skupina jih je zagovornikov naravnih anchor tekstov (ti v besedilo napišejo pač kaj jim pride na pamet)

 

  • druga skupina zelo natančno računa pravo razmerje anchor teksta, glede na konkurenco (ti največkrat priporočajo, da se najprej vzame top 5, najmočnejših konkurentov, potem čez različna orodja (recimo Ahrefs), preveri kakšno razmerje imajo ti v povprečju (med recimo naked, generic, exact, itd anchorji), potem pa za svoj backlink portfelj, zgradijo enako

 

  • tretja skupina pa so višji matematiki – dragi, kot hudič, a podobno, kot tisti v drugi skupini, ustrezno anchor tekst razmerje izračunajo s pomočjo svojih, lastnih metod 

.

Izven teh treh, main struj, obstajajo še volki samotarji, ki zagovarjajo, objavljajo in argumentirajo svoje poglede:

.

The single best Anchor tekst for SEO that no one is talking about – Adam White
Anchor tekst best practices for Google & Recent observations – Hobo

.

Kako sam delam anchor tekst povezave?

.

 

Tako kot je v bistvu pri vsaki stvari pri spletni optimizaciji, kjer je za prav vsako malenkost, 1000 različnih pogledov, velja tudi pri moji odločitvi za to kako gradim anchor texte, naslednji zaključek:

.

Anchor tekst naj bo naraven.
Pri čemer je velika razlika (žal) tudi pri tem, kaj vsi razumemo pod naravno.

.

Sam večino anchorjev, na drugih (in tudi mojih spletnih straneh, iz preteklosti), vidim, kot bolj ali manj posrečene “besedne podtaknjence” (za katere pač vsak SEO točno ve, zakaj so napisani tako kot so).

.

A finta je v tem, da obstaja en del SEO stroke, ki celo dokazuje, da je za moč povratne povezave pomembno tudi, kaj piše okrog anchorja (vir: SeoChat – poglavje Advanced anchor text usage (Natural Link Simulation)).

.

Iz tega se zato sam spogledujem s tem, da je (mogoče) povratna povezava močna (tudi) toliko, koliko se nanjo dejansko sploh klikne. In ne samo (kje je postavljena, kaj na njej piše, v kakšni obliki je, na kateri spletni strani je, itd…).

.

Po kmečki logiki vemo, da Google zanima uporabnost vsebine.
In vemo tudi, da Google glede uporabnosti vsebine, spremlja vraga in pol (pogosticking, bounce, dwell time,…), itd…
(Tudi) na podlagi tega, pa potem razvrsti spletne strani po SERP-u.

Če torej vemo, da razno razni kliki vplivajo na SEO rankinge (Moz, CTR is an indirect ranking factor – vir: Google na SearchEngineWatch), zakaj potem klik na povratno povezavo, sam ne bi imel teže.

.

Še posebej, če ob tem upoštevamo, da pravzaprav dosti povratnih povezav (če ne že vse), gradimo (tudi) zato, da bi ljudje dejansko na njih kliknili (do not forget: povratna povezava je lahko tudi na gumbu pojdi v trgovino pri affiliate trgovcih).

.

Zato priporočam (in se tudi sam trudim delati tako), da NE GRADIM “PODTAKNJENCEV”, ampak pred anchorjem (ali za njim) iskreno/izvirno/smešno/kreativno povabim na link (na njem pa kombiniram mešanke ključne besede, branda, sinonimov, spletne domene in naravnih izrazov).

 

Follow Matija:
Mož, ki preprosto že predolgo brcam po onsite in offsite SEO sceni. Še dobro, da imam družino in tek. Vse svoje najnovejše pogruntavščine iz offsite SEO poskušam deliti tudi na LinkedIn-u, a iskreno zapisano nerad (ker je to tematika, ki ne pritegne ravno široke publike).