Lokalni SEO je bistven za podjetja, ki želijo pritegniti stranke znotraj določenega geografskega območja.
Če se sprašujete, zakaj je vaša lokalna spletna stran na iskalnikih, kot je Google, manj vidna od konkurentov, je razlog verjetno v optimizaciji ali, bolje rečeno, v pomanjkljivi lokalni spletni optimizaciji. Pravilna strategija lokalne optimizacije spletnih strani je ključna za doseganje večjega števila potencialnih kupcev v vaši bližini, a le, če jo izvajate brez napak.
V tem blogu bomo raziskali, kaj pravzaprav je lokalni SEO, in analizirali najpogostejše napake, ki se pojavljajo pri njegovem izvajanju. Na koncu boste bolje razumeli, kako se izogniti pastem, ki lahko preprečijo rast vašega lokalnega podjetja.
Kaj je lokalni SEO
Lokalni SEO je proces optimizacije spletnih strani, da se izboljša njihova vidnost v iskalnih rezultatih za lokalne iskalne poizvedbe. To pomeni, da spletno mesto postane bolj relevantno za uporabnike, ki iščejo določene storitve ali izdelke v specifični geografski lokaciji.
Lokalni SEO se osredotoča na optimizacijo ključnih elementov, kot so:
- Google My Business (GMB) profil: Pravilna nastavitev in optimizacija GMB profila, vključno s pravilnim naslovom, telefonsko številko in odpiralnimi časi.
- Lokalno navajanje: Skupaj s sklicevanji na druge spletne imenike, kot so Yelp in Facebook, je nujno zagotoviti konsistentne in točne poslovne informacije.
- Ocene in mnenja: Ocene strank imajo pomemben vpliv na rangiranje vašega podjetja v lokalnih iskanjih.
Lokalni SEO omogoča, da vaše podjetje izstopa med konkurenco, kar je še posebej pomembno v urbanih središčih, kjer so storitve in izdelki na voljo pri številnih ponudnikih. Na primer, če imate restavracijo v Ljubljani, vam lokalna optimizacija spletnih strani omogoča, da postanete bolj vidni uporabnikom, ki iščejo “restavracije v Ljubljani” ali podobne poizvedbe.
Če želite izvedeti več o tem, kako pravilno izvajati lokalni SEO, si lahko preberete vodič na SEO-praktik.si o lokalnem SEO.

Zakaj je lokalni SEO pomemben
V današnjem digitalnem svetu večina uporabnikov pred odločitvijo za nakup ali obisk podjetja izvede iskanje na spletu.
Kar 46 % vseh iskanj na Googlu je lokalne narave, kar pomeni, da uporabniki iščejo izdelke ali storitve blizu svoje trenutne lokacije. Podjetja, ki so dobro optimizirana za lokalno iskanje, se bodo pojavila na višjih mestih v rezultatih iskanja, kar povečuje verjetnost, da jih bodo potencialne stranke obiskale.
Poleg tega je statistika pokazala, da kar 78 % lokalnih iskanj na mobilnih napravah vodi do nakupa ali obiska podjetja v roku 24 ur. To pomeni, da ima lokalna spletna optimizacija neposreden vpliv na prodajo, zlasti za podjetja, ki temeljijo na lokalni skupnosti.
Za bolj podroben vpogled v lokalni SEO si lahko ogledate članek na Matija Zajšek o lokalnem SEO.
Katerih je 6 najpogostejših napak pri lokalnem SEO
1. Napačna ali nedosledna NAP (Name, Address, Phone) informacija
NAP (ime podjetja, naslov in telefonska številka) mora biti enotna in točna na vseh platformah, kjer je podjetje prisotno. Različni podatki na spletnih imenikih, Google My Business in spletni strani lahko zmedejo iskalnike, kar vpliva na slabše uvrstitve.
Če se vaš poslovni naslov ali telefonska številka spremeni, je nujno, da to spremembo takoj zabeležite na vseh spletnih platformah, saj bo vsak odmik povzročil zmedo. Na primer, 73 % uporabnikov se obrne stran, če naleti na napačne kontaktne podatke.
2. Slabo optimiziran Google My Business profil
Veliko podjetij ne izkoristi polnega potenciala Google My Business (GMB) profila. Ne samo, da je GMB brezplačno orodje, ampak je eden najpomembnejših faktorjev za lokalni SEO. Slabo izpolnjen ali neoptimiziran profil (brez ustreznih kategorij, opisov, slik in delovnih časov) lahko vašemu podjetju škodi.
Ocene so še en pomemben del optimizacije GMB. Podjetja z višjimi ocenami imajo prednost v iskalnih rezultatih, prav tako tisti, ki redno odgovarjajo na ocene strank.
3. Neupoštevanje lokalnih ključnih besed
Podjetja pogosto pozabijo vključiti specifične lokalne ključne besede v svoje vsebine, kot so ime mesta, okrožja ali drugih lokalnih točk zanimanja. Na primer, če imate restavracijo v Ljubljani, je pametno uporabiti ključne besede, kot so “najboljša restavracija v Ljubljani” ali “domače jedi v centru Ljubljane”. Uporaba teh ključnih besed v naslovih, meta opisih in vsebini povečuje vašo relevantnost za lokalne iskalne poizvedbe.
4. Ignoriranje lokalnih povratnih povezav (backlinks)
Povratne povezave so eden ključnih faktorjev za SEO, vendar lokalni SEO zahteva drugačen pristop. Lokalne povratne povezave z avtoritativnih lokalnih spletnih strani, kot so spletni mediji, blogi, lokalne organizacije in poslovna združenja, lahko močno pripomorejo k boljši uvrstitvi na lokalnih iskalnikih. Na žalost veliko podjetij zanemarja pridobivanje teh pomembnih povezav.
Podrobnosti:
Off site oz. offpage optimizacija spletnih strani Nubia.si
5. Slaba mobilna optimizacija
Z mobilnimi napravami, ki predstavljajo večino iskanj, še posebej v lokalnih okoljih, mora biti vaša spletna stran prilagojena za mobilne uporabnike. Spletne strani, ki niso ustrezno optimizirane za mobilne naprave, se nalagajo počasneje in uporabnikom ne ponujajo prijetne izkušnje, kar pomeni višjo stopnjo zapustitev strani (bounce rate). Google je dal jasno prednost mobilno prijaznim spletnim mestom, kar pomeni, da lahko pomanjkanje mobilne optimizacije škodi vaši lokalni SEO strategiji.
6. Pomanjkanje ali slaba vsebina z lokalnim fokusom
Mnoge spletne strani ne vsebujejo dovolj specifične vsebine, ki je prilagojena lokalnim iskalcem. Redno objavljanje lokalno relevantne vsebine, kot so dogodki v mestu, sodelovanje s skupnostjo ali promocije, pomaga Google-u prepoznati, da je vaša spletna stran pomembna za lokalno občinstvo. Takšna vsebina pomaga tudi pri ustvarjanju lokalnih povratnih povezav in gradnji ugleda.
Kako se izogniti najpogostejšim napakam lokalne spletne optimizacije
Lokalni SEO ni samo izboljšanje iskalnih uvrstitev, temveč tudi strategija, ki lahko neposredno vpliva na rast vašega lokalnega podjetja. Uporaba točnih podatkov, pravilna optimizacija Google My Business, ustvarjanje lokalno relevantne vsebine in povratne povezave so ključni elementi za uspeh.
Izogibanje zgoraj omenjenim napakam je prvi korak k izgradnji uspešne lokalne optimizacije spletnih strani.
Preverite še:
- Postavitev spletne strani za uspešno spletno prodajo
- Kako optimizirati spletno stran
- Kakšne so cene za optimizacijo spletnih strani in zakaj se cene za SEO med ponudniki tako razlikujejo [+ kako se lotiti izbire najboljšega ponudnika]
- Optimizacija spletnih strani spletna-optimizacija.com