Optimizacija spletnih strani oz. SEO je postopek, ki vašim spletnim stranem zagotavlja večjo obiskanost. Bolj kakovostno, redno in intenzivno kot boste izvajali optimizacijo svojih internetnih strani, več obiskovalcev bo prejemala vaša spletna stran.
Primer rezultata rednega izvajanja spletne optimizacije v obliki rasti obiskovalcev na internetni strani, prikazuje spodnja slika:
Na zgornji sliki je prikazan primer rasti števila obiskovalcev na spletni strani, kjer se je eno leto, redno izvajala optimizacija strani (s pomočjo pisanja novih spletnih vsebin za predhodno raziskane ključne besede).
Spletna stran je zaradi izvajanja optimizacije, v enem letu, napredovala iz nič organskih obiskov v času postavitve spletne strani v cca. 15.000 unikatnih obiskovalcev na mesec, na slovenskem trgu. V panogi pohištvo in mizarstvo.
Podrobneje je spletna optimizacija obrazložena na povezavi.
Kako začnete z optimizacijo svojih spletnih strani
Začetek optimiziranja vaših spletnih strani se razlikuje, v odvisnosti od tega ali je vaša spletna stran že postavljena in že uvrščena v iskalnik Google. Ali pa je vaša spletna stran nova, še ni postavljena oz. je v izdelavi.
Kako začeti z optimizacijo strani, če je internetna stran nova
Če je vaša internetna stran še med bolj novimi (oz. se šele postavlja), se optimizacije svoje strani lotite z raziskovanjem ključnih besed, ki jih uporabniki Googla vtipkajo v Google, medtem, ko iščejo in se zanimajo za vaše produkte.
V tem primeru boste želeli najti čimveč ključnih besed, ki se tičejo vaše panoge (oz. produktov ali storitev, ki jih nameravate preko svoje internetne strani prodajati).
Poskušajte najti čim več ključnih besed. Tako tiste, ki so kratke (npr. enobesedne zveze) in tiste, ki so daljše (npr. več besedne zveze).
Poglejte primer:
- recimo, da postavljate spletno trgovino preko katere boste prodajali obutev. Raziščite katere ključne besede v povezavi z obutvijo vtipkujejo uporabniki Googla v isklanik. S pomočjo različnih, tudo brezplačnih SEO orodij, pridite do podatkov katere ključne besede, v povezavi z vašo panogo, vtipka koliko uporabnikov Googla, na mesec.
Različna SEO orodja, brezplačna in plačljiva, ki jih lahko uporabite za raziskovanje ključnih besed, so opisana, v slovenščini, na povezavi.
Več kot boste našli ključnih besed in iskalni volumen za vsako izmed njih (Volume na sliki), bolj boste prišli do slike kako velik je trg za vaše produkte. Večji kot je trg, bolj se vam splača izvajanje optimizacije vaših spletnih strani. Ker to pomeni, da boste preko več obiskovalcev vaše spletne trgovine, prodali več.
Ko imate pregledane ključne besede, zložite podobne ključne besede skupaj. Zakaj?
Pri optimizaciji vaše spletne strani ne želite za vsako ključno besedo optimizirati svoje spletne vsebine, ampak želite za več podobnih besed, optimizirati eno vsebino. Tako boste prej prišli do rezultatov, kot pa, če bi za vsako najdeno ključno besedo, pripravljali svojo vsebino.
Nato poskušajte med vsemi najdenimi ključnimi besedami razbrati namen uporabnikov, ki določeno skupino besed, vtipkujejo v Google. Podrobneje je namen uporabnikov (t.j. search intent) razložen tudi v članku Kako sta povezana anchor tekst & search intent.
Preko nekaterih besed uporabniki Googla iščejo informacije. Preko drugih besed uporabniki Google iščejo produkte in nakupujejo. Itd…
Za tiste skupine besed, za katere ste identificirali, da preko njih, uporabniki Googla, kupujejo, izdelajte kategorije izdelkov v svoji spletni trgovini. Nato sledite navodilom za optimizacijo vaše spletne trgovine, ki so objavljene na povezavi Optimizacija spletne trgovine.
Kako začeti z optimizacijo spletnih strani, če so te postavljene že dlje časa (npr. več let ali vsaj nekaj mesecev)
Če imate spletne strani izdelane, postavljene in indeksirane v Googlu, že dlje časa, se optimizacije svojih strani lotite drugače.
Najprej poskušajte priti do informacije o tem s katerimi ključnimi besedami (in katerimi url naslovi – t.j., vsebinami iz vaše spletne strani), se vaše internetne strani že pojavljajo na Googlu.
Do tega podatka spet lahko pridete ročno (preprosto tako, da vam pomembne ključne besede, vtipkujete v Google in opazujete ali se v isklaniku prikažejo tudi vaše spletne vsebine) ali pa s pomočjo brezplačnih ali plačljivih SEO orodij.
Na povezavi v prvem poglavju, zgoraj, imate seznam ogromno SEO orodij, ki omogočajo tudi raziskovanje ključnih besed s katerimi vaše internetne strani že dosegajo uvrstitve na Googlu.
Vaš cilj je priti do podatkov o tem:
- s katerimi ključnimi besedami
- s koliko iskalnega volumna in
- s katerimi url naslovi
se vaša že izdelana spletna stran, pojavlja na Googlu.
Ko boste imeli te podatke lahko začnete z optimiziranjem svojih spletnih strani. S čimer boste že postavljenim stranem izboljšali uvrstitve.
Kako to zgleda na sliki, prikazuje spodnji primer:
Na zgornji sliki je pregledana stran eobutev.si. Iz slike je razvidno s katerimi ključnimi besedami (ki imajo vsaka svoj iskalni volumen), se spletna stran eobutev.si nahaja na kateri poziciji na Googlu.
Iz slike je npr. razvidno, da je spletna trgovina eobutev uvrščena z veliko ključnimi besedami že na prvi strani Googla – kar pomeni, da je pri njih, več kot kakovostno izvajana optimizacija spletnih strani.
Ko boste imeli tako zbrane podatke za svoje spletne strani, začnite z optimiziranjem svojih strani pri tistih ključnih besedah, ki so vam najpomembnejše (npr. imate pri posameznih izdelkov najboljšo maržo).
Optimizacije posamenzih url naslovov, ki jim boste želeli izboljašti uvrstitve na Googlu se lotite po postopku, ki je opisan (in s primeri prikazan) na povezavi kako optimizirati spletno stran.
NAMIG: Na povezavi, zgoraj, boste našli predvsem nasvete kako onsite SEO optimizirati svojo spletno stran. To pomeni kako optimizirate naslove vsebine, meta opise, H oznake, slike v vsebinah, notranje povezave, itd… Ko boste končali z onsite SEO optimiziranjem, se lotite še offsite optimizacije. Še posebej pri t.i. generičnih in najbolj konkurenčnih ključnih besedah, ki jih boste želeli uvrstiti na prvo stran Googla, brez off site optimizacije, ne bo šlo.
Uporabne članke kako samostojno izvajati off site optimizacijo najdete tudi na povezavi off site optimizacija.
Primer učinka izvajanja off site optimizacije na SEO rezultat, poglejte na povezavi.
BONUS:
Če želite, da bo vaša optimizacija spletnih stani začela čimprej prinašati rezultate, ni narobe, da na svojih spletnih straneh, predvidite tudi blog. S pomočjo bloga boste targetirali na informativne ključne besede. V kolikor boste informativne vsebine dobro optimizirali, se bodo te vsebine uvrščale na prvo stran Googla, to pa bo pomenilo nove obiskovalce. Posledično pa tudi večjo prodajo.
Dodatno boste s pisanjem bloga, z notranjimi povezavami (iz bloga v vašo trgovino) prispevali tudi k temu, da se bodo kategorije izdelkov v vaši trgovini oz. vaša ponudba, na Googlu prikazovala višje.
Za to strategijop izvajanja optimizacije vaših speltnih strani se “oborožite” s tem, da bo potrebno precej SEO člankov. Tako za onsite kot oza offsite SEO potrebe. O tem kaj so off site SEO članki, smo pisali na povezavi.
Viri:
1 – Off site optimizacija
2 – Optimizacija spletnih strani
3 – Spletni marketing na vgradneomare.eu
4 – Kako razvijamo spletno stran Mizarstvo.si
5 – Marketing na Omega3.si
6 – Razvoj spletne strani otroškesobe.com
7 – SEO
8 – Digitalni marketing