Primer učinka gradnje povratnih povezav [backlinkov] na SEO rezultat [študija iz prakse]

Objavljeno v Offsite SEO nasveti | 0

Ključna beseda = 3600 iskalnega mesečnega volumna
Trg = Slovenija
Niša = ekstra zahtevna (ymyl*)

NAMIG: če resnično želite imeti “nekaj” od spodnjega članka, priporočam, da ga preberete in predelate, ko boste imeli čas. Ne članka samo na hitro “preleteti”!!!

Glede na to, da s svojimi aktualnimi SEO mentoriranci in tudi nekaterimi ex mentoriranci, prvi teden v mesecu, izkoriščamo za to, da pregledamo dosežene SEO rezultate (in pa tudi kaj se je gradilo in delalo na področju SEO optimizacije), je v spodnjem zapisu prikazan primer učinka gradnje povratnih povezav (t.j. offsite SEO optimizacije) na SEO rezultat na Googlu. Za točno določeno, specifično ključno besedo.

Ker spodnji primer “izdaja” dinamiko gradnje backlinkov (t.j. ustrezno hitrost gradnje povratnih povezav v točno določeni niši oz. link velocity), je targetirana ključna beseda zakrita, pa tudi ciljni url spletne strani (kot tudi njena domena) ostajata skriti (varovanje poslovnih podatkov).

Če želite čimbolj razumeti primer učinka backlinkanja (t.j. izvajanja offsite SEO optimizacije), priporočam, da se najprej dobro osredotočite in poskušate razumeti spodnjo sliko:

seo rezultati

Kot vas ima večina, ki sodelujete s Seo-Praktik.si, podobno evidenco kot je prikazana zgoraj, je na tej sliki prikazan samo izsek ene ključne besede in enega url naslova za precej zahtevno panogo na slovenskem trgu. Kot rečeno, sta ključna beseda in targetiran url, zakrita.

Opazujte številke na sliki, na desni…

Pobarvane številke so doseženi SERP-i po mesecih.
Torej rezultati organskih uvrstitev ciljanega url-ja, na Googlu, na točno določen mesec.

Številke v vmesnih belih kvadratkih so VSOTA zgrajenih kontekstualnih backlinkov za ciljan url naslov, na mesec.

V to vsoto niso vštete morebitne zgrajene povratne povezave iz forumov, komentarjev na blogih, seveda pa tudi ne iz socialnih omrežij. O tem zakaj teh ne beležimo v tej evidenci, pojasnjujem na online SEO mentoriranjih.

Pozorno poglejte najprej prvih 7 pobarvanih kvadratkov (številke 89, 117, -, 93, 92, -, 110).

Dva od sedmih kvadratkov vsebujeta znak -, ker je bil SERP za targetirano ključno besedo, v teh dveh mesecih, nad 100 (novejši mentoriranci evidentirate z minusom že uvrstitve nad 50).

V prvih sedmih mesecih se je vsebina na ciljanem url-ju šele sestavljala in onsite SEO optimizirala. Seveda so se za njo že začeli graditi backlinki, v dveh mesecih (stolpca AN in AP) celo po 10 kontekstualnih backlinkov na mesec.

Premikov ni bilo nobenih. Celo, če boste pozorni, je url, po prvih dveh mesecih bolj intenzivnega backlinkanja, izginil izmed prvih 100 uvrstitev.

Potem je sledilo obdobje naslednje intenzivnosti backlinkanja:

  • 8 kontekstualnih backlinkov prvi mesec
  • 2 naslednja meseca zaporedoma 11 kontekstualnih backlinkov vsak mesec

Posledica:

  • prvi mesec premik v SERP-u na pozicijo 7 na prvi strani Googla (iz 40. mesta)
  • drugi mesec še dodaten premik v SERP-u na pozicijo 5 na prvi strani Googla (iz 7. mesta)

Nato…..

nato si je (avgust 2022) stranka privoščila “zaslužen” oddih 😝 😜 🤪

Backlinkanje se je v avgustu 2022, iz vpeljane intenzivnosti zadnjih treh mesecev, ko so se backlinki gradili po 8, 11 in 11 na mesec, zmanjšalo na vsega 2 kontekstualna backlinka v enem mesecu.

Rezultat = padec na 65. mesto.

Seveda poslovni partner, zdaj, v septembru 2022, že intenzivno backlinka nazaj in včeraj izmerjena pozicija je znova 13.

POJASNILO: Zgoraj predstavljena ugotovitev ni moja!!!
Poslovni partner mi je tekom najinega online SEO sestanka, sam predstavil ugotovitev in opažanja, ki jih je zaznal na spremljanem url-ju in ključni besedi.
Partner sam, bistveno boljše ve, kot jaz, koliko in kdaj je bilo na spremljanem url-ju izvedenih drugih sprememb in izboljšav (onsite SEO) ter koliko je bilo, ob zgornjih zgrajenih kontekstualnih povezavah (t.i. offsite SEO članki), zgrajenih še ostalih tipov backlinkov.

Kaj vas lahko nauči ta primer [in kaj je ta primer naučil mene] – po točkah

  • dinamike ustrezne gradnje backlinkov NE primerjajte med različnimi ključnimi besedami (tudi znotraj iste panoge/niše ne).
    Če in, ko “odkrijete” (na kakršenkoli že način, npr. s plačljivimi orodji ali preko natančnega evidentiranja in pridobivanja “občutka” za ustrezno gradnjo backlinkov) ustrezno dinamiko gradnje backlinkov, velja ta dinamika izključno za to ključno besedo (oz. sklop večih besed, če je url naslov, SEO optimiziran za več ključnih besed)
  • tako kot začnete z backlinkanjem počasi in previdno “navzgor” (ko izboljšujete uvrstitev na Googlu), tako, po doseženi uvrstitvi, počasi in previdno, “stopajte s plina”, da ohranite uvrstitev.
    Pri zelo intenzivnih ključnih besedah bodo premiki v SERP-u, pri bolj “opaznem in intenzivnem” dodajanju ali spuščanju backlinkanja, bolj izraziti.
    Pri marsikom bi tak premik (iz pozicije 5. na 65. v zadnjem mesecu) povzročil kardio zastoj srca 😁, moj sogovornik pa se je temu rezultatu smejal.
    Zakaj?
    Ker točno ve kaj ni delal (in kaj mora narediti, da SERP pospravi nazaj tam kamor sodi).
    Btw: po vsega 6 dneh novega meseca, ko znova backlinka intenzivno, je pozicija že na 13. mestu.

V vednost, k morebitnim pomislekom

  • offsite SEO članki iz tega primera, v katerih se gradijo kontekstualni backlinki, izhajajo iz paketa (Ex mentoriranci – če pišete SEO članke sami…. (opis paketa je na prvi strani Nubia)). To pomeni, da članki obravnavajo tematiko ciljanega url-ja in ne izhajajo iz vsebin, ki govorijo o marketingu.
  • podrobneje sem šel v evidenco pogledat ali vidim kakšno super posebnost v mesecu, ko je SERP prvič preskočil iz globočin okrog 100. mesta na pozicijo 40 (rezultat je bil zabeležen 1. junija). V evidenci opazim povečano diverzifikacijo gradnje backlinkov iz naslova guest postinga!!! Just sayin 😁.
  • podrobneje sem šel gledat offsite SEO aktivnosti v avgustu 2022 (konec avgusta, je, kot vidite na sliki, bil zabeležen padec iz 5. mesta na 65.). Poslovni partner ima za avgust 2022 zabeležen naslednji komentar: “mesec brez offsite”. Need I say more?

Sklepi in zaključki

  • osnova dobre offsite SEO optimizacije je “ugotovitev” ustrezne dinamike gradnje backlinkov (link velocity). Ko enkrat to imate, se tega držite, z dinamiko gradnje pa, z namenom, da najdete prostor za dvigovanje ostalih ključnih besed, popuščajte počasi.
  • žal, ko odkrijete enkrat ustrezno intenzivnost gradnje backlinkov, ta ne bo na veke vekov, vedno ista. Ustrezna intenzivnost pri posameznih ključnih besedah je povezana s sezono, konkurenco, novimi onsite SEO zahtevami, pa tudi posodobitvami Googlovega algoritma.

Dodatne informacije:

1 – Link Velocity: Is It A Ranking Factor? – SearchEngineJournal
* – ymyl = spletne strani, ki jih SEO stroka poimenuje Your money, Your life (finančna panoga, zdravstvo,…)