Kaj so Web 2.0. strani [& glavne njihove koristi za SEO]

Objavljeno v SEO

Ko izvajate offsite SEO optimizacijo (gradite backlinke), so med vsemi izzivi, glavni 3 izzivi offsite SEO backlinkanja, v tem:

  • kako zagotoviti redno gradnjo backlinkov
  • kako zagotoviti stroškovno vzdržno gradnjo backlinkov
  • kako zagotoviti, da imate v arzenalu za gradnjo backlinkov vedno več priložnosti, da backlink zgradite kot imate dejansko na voljo časa, da backlink zgradite !!!

Web 2.0 backlinki so ena izmed lažjih, hitrih in predvsem, cenejših poti, da s svojo offsite SEO optimizacijo, sistematično odgovorite na te izzive.

Kaj so web 2.0 offsite SEO backlinki

Web 2.0 offsite SEO backlinki so izraz za backlinke, ki so pridobljeni iz spletnih platform, ki imajo iz strani Googla visoko avtoriteto in visoko stopnjo zaupanja, hkrati pa gradnja backlinkov na njih, nič ne stane.

Načeloma SEO stroka gradnjo teh backlinkov priporoča na začetku offsite SEO kampanj – z namenom, da se čimprej vzpostavi, vsaj osnovna avtoriteta spletne strani, ki jo poskušate rangirati na prvo stran Googla.

kaj so web 2.0. offsite SEO backlinki

Po domače: web 2.0 offsite SEO backlinki so backlinki, ki jih omogočajo spletne platforme, da udeleženci na njih oddajamo kontekstualne članke s svojimi backlinki (t.i. user generated content).

Najbolj poznane web 2.0 spletne platforme, na katerih lahko oddajate svoje članke (in v njih vaše povezave do SERP ciljev) so:

  • LinkedIN
  • Medium
  • PublishWall (za Slovenijo)
  • Tumblr
  • WordPress
  • LiveJournal
  • Weebly
  • itd…

Razlika med web 2.0 profilom (z backlinkom) in web 2.0 kontekstualnim backlinkom

Večina web 2.0 platform deluje tako, da se je treba na platformo najprej registrirati. Po registraciji se vam kreira vaš bio profile, ki na nekaterih platformah omogoča, da že iz njega zgradite povezave do svojih SERP ciljev.

matija zajsek bio profile backlinki

Web 2.0 bio profile backlink NI ENAKO kot web 2.0 kontekstualni backlink.

Kontekstualni backlink iz web 2.0 platforme, je backlink v okviru članka, objavljenega na platformi.

Bio profile backlink je backlink iz bio profila.

Na sliki zgoraj sta zgrajena 2 bio profile backlinka iz mojega LinkedIn profila na Seo-Praktik in MatijaZajšek.com.

Zgraditi kontekstualno povratno povezavo iz web 2.0 offsite SEO priložnosti poteka ENAKO kot, ko oddajate članke v Nubia sistem, s tem, da članek ne objavite v Nubia mreži, ampak na eni izmed web 2.o platform.

Zakaj bi sploh uporabljal mrežo Nubia za backlinke (ki stane), če obstajajo web 2.0 platforme, ki omogočajo brezplačno oddajanje člankov z backlinki

Spomnite se članka o tier 2 backlinkih, ki sem ga objavil prejšnjič.

V njem sem omenil, da večina SEO-tov zasleduje čim večje število (različnih, unikatnih) refferal domains kot glavni cilj pri gradnji backlinkov, precej pa jih ne upošteva, da pri offsite SEO šteje vse. Tudi količina backlinkov iz vsake posamezne domene.

Web 2.o platform ni na voljo nešteto.

Če objavljate samo na njih, preprosto hitro zmanjka različnih refferal domen (se pravi zmanjka širine), poleg tega pa so razlogi zakaj SEO-ti ne uporabljajo izključno web 2.0 platform za backlinkanje, še:

  • gradnja web 2.0 backlinkov so priporoča samo ob začetku offsite SEO kampanj (za vzpostavitev avtoritete vaše spletne strani, ker imajo te platforme visoko stopnjo zaupanja, vir Charles Floate)

  • nikjer ne piše, da web 2.0 platforme zagotavljajo doživljenski obstoj teh backlinkov. V moji dosedanji praksi je neznano kam izginilo že nešteto strani na katerih sem imel tudi po 10 in 20 člankov z backlinki (hosting se preprosto ukine, ponudnik ne ponuja več te storitve, onemogoči se oddajanje člankov,…)

NAMIG: naredite si evidenco url-jev, kjer objavljate web 2.0 backlinke, da boste čez nekaj let vedeli kateri url-ji sploh še obstajajo:

web 2.0 evidenca
  • web 2.0 platforme za backlinkanje se priporočajo predvsem na začetku offsite SEO kampanj, sicer pa jih SEO stroka v svojih backlink blueprintih s katerimi razlagajo kako graditi backlinke, sploh ne omenja !!!

    Spodaj je backlink blueprint, ki prikazuje dinamiko gradnje backlinkov za prvih 17 tednov izvajanja offsite SEO (vir 2):
backlink blue print dinamika

Zgoraj je scan backlink blueprinta, ki ga imam obešenega na tabli v pisarni, nasproti moje pisalne mize. Prikazuje kako graditi backlinke od dneva ena do rankinga 1. Če boste pozorni, v 17 tednih gradnje backlinkov, web 2.0 niso niti omenjani.

Kako pravilno uporabljati web 2.0 platforme za offsite SEO

Večina SEO-tov začne web 2.0 platforme za backlinkanje uporabljati tako, da na njih pač piše spletne vsebine o njihovi tematiki (ponavadi PR članke), v njih pa jim je prvenstvena ambicija, da “podtaknejo” backlinke do svojih SERP ciljev.

Tak pristop sem imel v preteklosti, še pred kakšnimi 3 ali 4 leti, tudi sam.

A tak pristop je napačen !!!

Zakaj?

Spletni uporabniki ne uporabljamo samo ene platforme. Ni ga najbrž uporabnika, ki bi uporabljal samo Google ali pa samo Facebook ali LinkedIn.

Zakaj bi nek uporabnik neke platforme (npr. LinkedIn, Tumblr, WordPress,..) bral podobne zgodbe o vaši tematiki, ki jih je sicer že našel na vaši spletni strani (npr. na blogu, ko je iskal vašo storitev ali izdelek)?

Pisanje enih in istih zgodb, na različnih platformah, bralce in obiskovalce, ki vas že poznajo, odganja. In ne priteguje.

Pravilna raba web 2.0 platform, če jih že nameravate vključiti v vaše offsite SEO kampanje je, da se tematike, v kateri želite pozicionirati vašo dejavnost na neki platformi, lotite iz čisto drugega zornega kota, kot drugod.

Na ta način gradite branding, hkrati pa pritegujete tudi tiste, ki vas sicer spremljajo že na drugih platformah.

Pred leti, ko sem še sam uporabljal web 2.0 platforme za backlinke, sem v sekciji Articles na LinkedIn-u začel objavljati zgodbe z osebnimi izkušnjami pri svojem delu (kar na drugih kanalih; blogih, Nubia, itd,…) še do takrat nisem uporabljal:

V čem je največji izziv web 2.0 platform za SEO

Ne boste verjeli, ampak v istem, kot z vsemi ostalimi aktivnostmi pri izvajanju SEO. To je čas in organizacija ?.

Glavni izziv objavljanja postov na web 2.0 platformah je najti čas, da uspete konsistentno, vztrajno in zanimivo objavljati prispevke v povezavi z vašo tematiko (po možnosti na način, kot ga na drugih platformah še ne uporabljate).

V VAŠO VEDNOST: Nekatere izmed web 2.0 platform (ne pa vse) so indeksirane na Googlu. Kar predstavlja priložnost za dodatno napadanje vertikale na Googlu. Eno poglavje o napadanju celotne vertikale na Googlu (t.j. celotne prve strani na Googlu) sem sicer spisal v članku o zastavljanju SEO strategij, ni pa o tem, v celoti, na mojih money site straneh, nikjer še objavljena posebej Googlovi vertikali, namenjena vsebina.

Bonus namig:

Web 2.0 platforme in vsebine na njih lahko zastavite tudi kot svoje tier 2 SEO cilje.

Poglejte sliko:

S članki iz mreže “streljate” na vaše web 2.0 entitete (posredni backlinki), od tam naprej pa direktno na money site (neposredni backlinki).

Primer:

Iz evidenc, ki jih imamo udeleženci Nubie najbrž precej podobne ?, izberete vam najpomembnejši SERP cilj, iz članka, ki ste ga oddali v Nubia mrežo, pa linkate na članek, ki ste ga objavili na LinkedIn articles (vsi trije članki – vaš ciljni, LinkedIn članek in članek za mrežo morajo biti unikatni).

Slika:

ebonitete članek delo

Iz, v mrežo oddanega članka v Nubia, je zgrajen link na PR članek na spletni strani delo.si, od tam pa se link povezuje naprej na spletno stran www.ebonitete.si, kjer se uredi prijava v aplikacijo ebonitete.si.

Kaj pridobite s tem, glede na to, da web 2.0 ponavadi že imajo visoke DA in PA metrike?

  • razpršenost
  • obisk na zgodbe, ki jih vaši redni bralci še ne poznajo
  • napadanje Googlove vertikale
  • direktne in indirektne backlinke

Samo pozorni bodite, da ste v vašo celotno SEO strategijo vključili dolgoročno obstojne SEO mreže (ki ne brišejo backlinkov) in dolgoročno obstojne web 2.0 platforme.

Bonus namig 2:

Pri backlinkanju na vaše SERP cilje (ne glede na to ali backlinkate iz web 2.0 ali ostalih spletnih platform) upoštevajte okoliški tekst (surrounding tekst) okrog anchorja, ki povezuje dve spletni vsebini, tudi iz search intent zornega kota.

Če backlinkate na stran, ki prikazuje ponudbo (buy intent), potem za okoliški tekst uporabite buy intent besedišče. Za info intent SERP cilje uporabite za okoliški tekst info intent besedišče.

Spodaj sta prikazana oba primera:

Primer uporabe okoliškega teksta in anchorja za storitev “zavarovanje terjatev” (buy intent)

Če iščete ustreznega ponudnika oz. finančmo agencijo, ki se že vrsto let ukvarja z zavarovanjem terjatev, nudi 100-odstotno izplačilo, zavarovanje enega ali več kupcev ter brezplačno preverjanje limitov, kliknite na povezavo zavarovanje terjatev prvafina.si.

Primer uporabe okoliškega teksta in anchorja za informacijo o tem kaj je team building (info intent)

Če se sprašujete ali v vašem podjetju organizirati team building in kako narediti team building zabaven za vaše zaposlene, hkrati pa vas zanimajo konkretne informacije o tem zakaj se team building za delodajalca zares obrestuje, preverite povezavo team building za podjetja.

p.s.: s klikom na eno ali drugo povezavo v primerih boste videli, da sem uporabil besedišče, ki ga sicer najdete tudi na polinkanih vsebinah

Dodatne informacije:

Uporaben video o web 2.0 platformah za backlinkanje:

Viri:

1 – How to Create Web 2.0 Backlinks for SEO (Step-by-Step Guide)
2 – Matt Diggity’s BACKLINK BLUEPRINT TIMELINE, HOW TO CREATE LINKS FROM DAY 1 TO PAGE 1
3 – Charles Floate