Offsite SEO članki [odgovori na vsa vaša vprašanja]

Objavljeno v Offsite SEO nasveti | 0

V tej objavi zbiram vsa vaša vprašanja v povezavi z offsite SEO članki. Večino izmed njih mi postavljate v zaprti BTB podporni skupini na Facebooku, nekatera od njih pa sem prejel v inbox.

V objavah so zakriti osebni podatki spraševalcev, linki do povezanih stranih pa obstajajo (ker je ta članek, tako kot vsi ostali na Nubii, enako mišljen kot offsite SEO članek – in linki v njem predstavljajo interne linke in backlinke).

Vprašanja in odgovori so sortirani po rubrikah…

Če je slučajno kdo “priromal na ta zapis”, brez, da bi mu bilo čisto razumljivo kaj je optimizacija spletnih strani, je na povezavi Kaj je optimizacija spletnih strani [kje in kako začeti], enostavna razlaga o tem.

Vprašanja o pomenu offsite SEO člankov

Kako pomembni so offsite SEO članki za celoten SEO

O tem kako pomembni so offsite SEO članki v celotnem izvajanju spletne optimizacije, se verjetno že od prvega pojava pojma SEO optimizacija, mnenja na internetu “krešejo” ves čas (zato priporočam, da si preveč ne belite glave z raziskovanjem dokončnega odgovora, ker boste vedno našli zagovornike in nasprotnike).

Iz moje dosedanje prakse (10 let)...

  • imam spletne strani, ki rangirajo na težke, generične ključne besede in so na Googlu na prvih treh pozicijah že več let. Offsite SEO članke z backlinki za njih sem nazadnje pisal pred kakšnimi 5 ali 6 leti (konkretno: vgradneomare.eu)
  • po drugi strani, imam spletne strani, s katerimi sem v preteklosti pritegoval cca. 15.000 unikatnih obiskovalcev izključno z vsebinami, targetiranimi na long tail ključne besede (konkretno: mizarstvo.si)
  • delujem v panogi (SEO), kjer si najmanj 4 kontekstualnih backlinkov na teden skoraj ne privoščim, obenem pa vidim kam so poniknili nekateri moji SEO konkurenti, ki so opustili ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani” in prenehali z backlinkanjem (v najmanj 3 do 6 mesecih na 3., 4. ali peto stran Googla). Saj opazite backlink v tem poglavju!!! In ostale backlinke v celotnem članku.

Moje izkušnje na podlagi tega:

  • offsite SEO članki so minimalno (če sploh) potrebni za lahke, long tail ključne besede. Ob pogoju, da znate vrhunsko spisati članke z upoštevanjem vseh onsite SEO smernic. Bolj kot boste vrhunski pri onsite SEO optimizaciji vsebin, s katerimi targetirate na long tail ključne besede zveze, manj offsite SEO člankov boste potrebovali. Tudi za vzdrževanje doseženih pozicij.
  • offsite SEO članki veljajo med SEO stroko (tako v tujini kot v Sloveniji) s svojimi kontekstualnimi backlinki za najmočnejšo obliko gradnje backlinkov (ne verjeti meni, spremljajte druge SEO-te).
    Brez offsite SEO kontekstualnih člankov so uvrstitve na top pozicije na Googlu, za večino, zelo otežene, izboljševanje uvrstitev traja zelo dolgo (leta,…) in brez njih, moji ekipi in meni, do danes, še ni uspelo nobene vsebine, optimizirane za težko ključno besedo, pripeljati na vrh Googla.
  • na pomembnost offsite SEO člankov za posamezne ključne besede, glejte ločeno. Za nekatere ključne besede vam bo mogoče zadoščalo manj offsite SEO člankov, za druge ključne besede pa jih boste morali graditi vedno. Odvisno od panoge in aktivnosti konkurence. Dinamiko gradnje backlinkov s pomočjo offsite SEO člankov ne primerjajte po logiki, da, če vam je uspelo za eno targetirano besedo s 15 članki, vam bo enako uspelo tudi z drugo.
  • pisanje offsite SEO člankov (kjerkoli jih že objavljate, ne samo v Nubii), uporabite za vajo uporabnega in hitrega pisanja člankov, zato, da boste lahko te veščine prakticirali na svojih spletnih straneh
  • off site SEO backlinke diverzificirajte koliko gre. Če je le mogoče, uporabite zraven Nubie, za backlinke še web 2.0 spletne strani, forume, blog komentarje, itd…. Glavne koristi web 2.0 strani so razložene na povezavi. S tem gradite t.i. divezifikacijo iz vidika različnih tipov backlinkov.
  • diverzificirate pa lahko vaše backlinke tudi na posredne in neposredne backlinke. Neposredni backlinki so tisti, ko v SEO člankih direktno linkate na vaše url-je, ki jih dvigujete na Googlu, posredni pa so tisti, ki v SEO člankih linkate na url-je, ki vsebujejo naprej linke na vaše ciljne url-je. To so t.i. tier 2 backlinki.

Večina SEO skupnosti trdi, da so močnejši offsite SEO članki tisti, ki imajo višje metrike (DA in PA po Mozu, DR in UR rating po Ahrefs, itd…). Kako je s tem?

Da večina to trdi, drži.

Navsezadnje to dokazuje tudi zadnja raziskava, ki so jo objavili na Aira.net (The State of Link Building 2022 Report, Link building measurment and Reporting – vir 1):

offsite SEO članki metrike

Probajte na kakovost backlinkov, merjenih z različnimi SEO orodji, gledati zdravo kritično:

seo orodja mnenje

Navsezadnje, kakšna je verjetnost, da bodo večinski uporabniki nekega SEO orodja odgovorili, da za offsite SEO metrike uporabljajo katere druge metrike od teh, ki jih uporabljajo sami in zakaj, za hudiča :), več SEO-tov preprosto ne pogleda kaj si o teh metrikah mislijo pri Googlu:

seo metrike mnenje google

Navsezadnje se večino metrik različnih SEO orodij da zmanipulirati (vir 2 – Do not (blindly) trust Ahref Domain Rating (DR), vir 3 – Why DR & AHREFs Rank Isn’t A Definitive Measurement For Site Performance). Poguglajte ali poiščite na YouTube kako zmanipulirati SEO metrike!

Iz prakse…:

Metrike so zato, da pridobite nek občutek kje bi utegnila biti posamezna spletna stran ovrednotena na Googlu. Če niso metrike na njej zmanipulirane!!! Sicer pa za dober vpogled v SEO zadoščajo Search Engine Optimization Starter Guide, vir 5, Google analitycs in Google Search Console (vir 4 – How to maximize Google Search console for SEO). In ne nujno plačljiva SEO orodja!!!

Vem, da se 3/4 SEO ekspertov s tem ne strinja, ampak, če ni vaša dejavnost ravno SEO optimizacija dvajsetih ali tridesetih strani, (npr., da ste lastnik digitalne agencije), ampak izvajate SEO za dve ali tri spletne strani, potem si, vsaj po mojem mnenju, stroška s plačljivimi SEO orodji, ne delat!!!

Vprašanja v zvezi z oddajanjem offsite SEO člankov v Nubio

Pri oddajanju člankov v Nubio ne gre oddati slik

Dodajanje slik v članke včasih ne deluje.

Največkrat je razlog za to “glitch” (trenutna napaka), nekateri (cenejši) hostingi (ponavadi iz tujine), na katerih gostujejo nekatere spletne strani iz Nubie pa včasih nimajo niti povezave. Zato se zna zgoditi, da v določenem momentu slik ni mogoče dodajati v članke.

V tem primeru se nič sekirat in nič ne preveč časa zgubljati s tem, da morate nujno dodati slike. Nikjer ne piše, da je dodajanje slik obvezno.

Dodajanje slik in njihova optimizacija je zaželeno, če pa kak članek ali dva ne bosta imela nobene slike, pa ne bo nič narobe.

Nekatere guest posting strani v mreži imajo celo namensko onemogočeno dodajanje slik z namenom, da se prostor za gostovanje ne napolni prehitro.

Splošna vprašanja v zvezi z offsite SEO članki

Ali lahko v SEO članke oddajamo backlinke za tuje spletne strani

Lahko. Z mrežo Nubia so zraven slovenskih spletnih strani, do zdaj (junij 2022) “dvigovane” še hrvaške, madžarske, češke, nemške in angleške spletne strani.

Pri oddajanju offsite SEO člankov bodite pozorni na smiselno umeščenost tujih anchorjev v vsebino, članki naj bodo pisani v slovenščini, anchorji pa s tujimi ključnimi besedami (podobno itak opremite članek za slovensko stran, če v njega dodate t.i. “preventivni zunanji link” kot vir do neke raziskave. V tem primeru je pač tuja spletna stran “vir” vaše zgodbe).

Btw: v članke ni dovoljeno dodajati backlinkov edino do spammy strani (npr. igralnice, pornografija, itd…)

Najpogostejše napake pri oddajanju offsite SEO člankov

Offsite SEO članek se ne odda v mrežo, ampak na Nubio

Zdaleč najpogostejša napaka je, da se spisan članek oddaja po poti, ki je sicer predvidena za Nubia blog, namesto po poti, ki je predvidena za mrežo. V tem primeru nima del ekipe na naši strani kam oddati vaš članek!

Najpogosteje pride do tega na začetku uporabe Nubie, ko se uporabniki registrirate prvič v Nubio, takoj za tem pa kar začnete z oddajanjem članka (s klikom na “new post”).

Prava pot je ta, da po registraciji in kreiranem geslu za Nubio, greste ven iz Nubie, nato greste na prvo stran Nubie in od tam kliknete na dostop za katerega ste kreirali geslo (dostop 1, 2 ali 3).

Offsite SEO članki, ki so oddajani po napačni poti se morajo oddati po pravi poti, ker se vaši SEO članki ne oddajajo na Nubia blog ampak v mrežo.

Najpogostejše rezerve pri pisanju offsite SEO člankov

Offsite SEO članki so pisani kot PR zgodbe

Razlika med PR zgodbo in uporabno vsebino je v tem, da so PR zgodbe bolj primerne za medijske portale, medijski portali pa služijo na tem, da vam prodajo objavo (zaradi njihovega večjega obiska strani), sicer pa se ob PR vsebinah na teh portalih ponavadi “vrtijo” še dodatne reklame in vsebine drugih. Posledično takšne zgodbe, še posebej, če so kratke, dejansko prebere zelo malo ljudi. Kar pomeni tudi manjšo verjetnost za klik na backlinke v teh zgodbah.

Če hočete doseči klike na svoje backlinke v oddajanih offsite SEO člankih, potem mora biti vaša vsebina, bralcu uporabna in koristna. Okoliški tekst (surrounding tekst okrog anchorja na backlinku) mora biti spisan tako, da vabi h kliku (hkrati pa upošteva rabo ključnih besed na katere targetira članek).

Zdaleč največ offsite SEO člankov v Nubii (in tudi vseh ostalih mrežah) je spisanih kot marketinške PR zgodbe (ker pač avtorji posnemamo to kar vidimo, vidimo pa tisto kar je najbolj izpostavljeno – to pa so PR članki na najbolj opaznih spletnih medijih).

p.s.: tudi sam sem prvih 6 ali 7 let offsite SEO članke pisal kot PR zgodbice :), zato mi je logično, da je tak začetek najpogostejši. S časom sem preklopil na uporabno pisanje, s čimer treniram pisanje tudi za onsite SEO vsebine.

Offsite SEO članki niso SEO optimizirani v celoti

Če offsite SEO članki niso SEO optimizirani v celoti, seveda ni to katastrofalna napaka. Je pa rezerva.

Offsite SEO in onsite SEO članke Google ne ločuje. Tako jih ločimo SEO-ti, da se lažje pogovarjamo o tem za kakšen namen je napisan kak članek.

Google “želi” indeksirati in prikazovati najboljšo možno vsebino za posamezne ključne besede, ne glede na to ali je vaš članek objavljen na vaši spletni strani ali kje drugod na internetu.

Če offsite SEO članek optimizirate v celoti, imate večjo verjetnost, da bo tak članek prikazan na iskalniku visoko. S tem imate možnost zasedati vertikalo Googla z več url-ji hkrati (z vašim onsite SEO člankom, objavljenim na vaši money site in z offsite SEO člankom, ki ste ga objavili kjerkoli drugje na internetu – tudi v Nubii).

Višje uvrščeni tudi offsite SEO članki, pomenijo več ogledov, posledično pa večjo verjetnost za klike na vaše backlinke v njih.

NAMIG: Pri optimizaciji člankov bodite posebej pozorni na ustrezne anchor tekste, da se ti ujemajo z intentom na spletni strani na katero gradite povezavo. In, da vsebujejo ključno besedo, s katero želite s ciljanim (t.j. povezanim) člankom priti na vrh Googla. Več: Kako sta povezana anchor tekst & search intent

Offsite SEO članki ne targetirajo na ključne besede

Če offsite SEO članki ne targetirajo niti na generične, niti na long tail ključne besede, jih boste videli le avtorji 🤪 (ki veste o čem ste pisali, npr. ste si zapomnili ali zapisali naslove spisanih člankov).

Hkrati je v tem primeru vprašljiva tudi t.i. topical relevancy offsite SEO člankov z vašimi vsebinami na katere backlinkate v teh člankih.

Če z offsite SEO članki targetirate na generične ključne besede, je sicer večja verjetnost, da ti ne bodo vidni na vrhnjih mestih iskalnika, a “zadeli” boste tematiko o kateri “piše” vaša backlinkana stran (t.j. topical relevancy).

Če z offsite SEO članki targetirate na long tail ključne besede, napadate Googlovo vertikalo, vadite lastno pisanje za onsite SEO vsebine in “zadeli” ste topical relevancy.

Dodatno: Moje dojemanje različnih stopenj mreženja v digitalnem marketingu (mogoče se v kateri najdete sami)…