Kako s pregledom sorodnih iskanj na Googlu odkrijete ustrezno vrsto vsebine za vašo spletno stran

Objavljeno v SEO nasveti

Redko katera SEO analiza, ki jo naročajo različni interesenti za optimizacijo svojih spletnih strani, razkrije to, kar je predstavljeno v tej objavi. Da si upam to trditi, bo treba prebrati celotno vsebino (v kateri pojasnim kakšne vse vrste SEO analiz pri svojem delu dobivam na mizo).

SEO analiza, ki jo naročate interesenti za optimizacijo spletnih strani je ponavadi dokument, ki ga za potrebe optimizacije spletnih strani, v različnih oblikah, pripravijo različni SEO ponudniki. SEO analiza bi naj pokazala ustreznost zasledovanja aktualnih SEO smernic na spletnih straneh, hkrati pa tudi SEO rezerve, ki jih ima posamezna spletna stran zato, da bi se v iskalniku Google, uvrstila višje.

Predgovor

Nekatere SEO analize so pripravljene na 50 in več straneh (videl sem že SEO analize, debele čez 90 strani a4 formata), nekateri ponudniki svoje SEO analize pripravijo na 5 do 10 straneh, manjši SEO ponudniki pa SEO analizo napišemo kar v odgovoru na povpraševanje, ki smo ga prejeli v inbox.

Ponavadi je z “debelino” SEO analize, na žalost, povezana tudi končna SEO ponudba, ki jo izvajalec optimizacije spletne strani, ponudi svojim strankam. Iz prakse pa povem, da debelina SEO analize in končna cena za izvajanje SEO, ki je predstavljena, v ponudbi, nimata nujno logične povezave.

Po eni strani, obstajajo naročniki SEO storitev, ki pričakujejo dolge in poglobljene SEO analize in so pripravljeni odšteti velike marketinške budžete za izvajanje SEO. Po drugi strani pa obstajajo tudi manjša in srednja velika podjetja, ki vso “nepotrebno solato” v analizah, sovražijo.

V tem zapisu je prikazana ena od SEO skritih rezerv, ki jih, vsaj do danes (ko SEO optimizacijo spletnih strani izvajam deseto leto) v nobeni od SEO analiz, ki sem jo dobil na mizo, še nisem videl.

NAMIG: Vsaka izdelana SEO analiza je uporabna le v toliko, koliko vsebuje natančnih korakov, ki jih je treba izvesti, da bo vaša spletna stran boljše optimizirana. To vključuje tudi opredelitev SEO prioritet, ki se jih splača po izvedeni analizi, najprej implementirati. Pri naročanju SEO analiz upoštevajte, da bo izdelovalec SEO analize v največji verjetnosti, med glavne prioritete optimizacije vaše spletne strani, uvrstil tiste aktivnosti, ki jih lahko vizualno najhitreje prikaže kot izboljšave. Kar pa ni nujno tudi ustrezna in smiselna SEO prioriteta.

Tak primer so SEO analize, ki dostikrat med prvimi SEO prioritetami navajajo tehnične izboljšave spletne strani, npr. pohitritev nalaganja spletne strani, implementacija schema mark up označb, ureditev mobile friendly spletne strani, ureditev varnostnega https protokola, povezava z Google analitiko in Google search konzolo, itd….

Čeprav…

Nekatere SEO študije dokazujejo, da imajo tehnični popravki spletne strani iz vidika tehnične optimizacije spletne strani, učinek na višje uvrstitve spletne strani, na Googlu, v največ 7 do 10% (vir 1):

Dobra SEO analiza bi morala vključevati (tudi) informacijo o tem kako Google pojmuje in vidi trenutno vašo spletno stran.

Dobro poglejte najprej prvo, spodnjo sliko:

V Google sem vtipkal brand name “Seo Praktik” in na dnu Googla dobil informacijo o tem kaj zanima tiste, ki vtipkajo besedno zvezo “Seo Praktik”, v Google.

Google izda:

Če podrobno pogledate kaj zanima tiste, ki se zanimajo za Seo Praktik.si, boste opazili, da so kar štirje predlogi povezani s pridobivanjem informacije o tem kaj je seo in kako optimizirati spletno stran.

To pomeni, da Google, v 50% ponujenih predlogov za iskanja, ocenjuje, da tisti, ki vtipkajo izraz SEO-Praktik v Google, pravzaprav iščejo informacije o tem kako se spletne strani optimizirajo, kaj je seo in tečaje za SEO optimizacijo. In, da hkrati moja spletna stran, Seo-Praktik.si, o tem daje največ relevantnih informacij.

Poglejte zdaj drugo sliko:

V drugem primeru sem v Google vtipkal ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”.

Google ponudi:

optimizacija spletnih strani sorodna iskanja

V tem primeru Google ocenjuje, da njegove uporabnike zanimajo podatki o tem kdo so ponudniki spletne optimizacije (poimensko in po krajih), koliko stane optimizacija spletnih strani in pa tudi informacija o tem kaj je optimizacija spletnih strani.

Obenem te uporabnike Googla zanima tudi analiza njihovih spletnih strani in izdelava spletnih strani.

Kako ta dva različna podatka uporabiti pri optimizaciji vaših spletnih strani

V drugem primeru podatki povedo, da je za ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani” smiselno izdelati ponudbeno (t.i. pristajalno spletno stran), ki predstavlja ponudbo za SEO optimiizacijo, hkrati vključuje kratek napotek kaj je optimizacija spletne strani, obenem pa ponuja tudi izdelavo in analizo spletnih strani ter hiter dostop do cene SEO storitev.

V prvem primeru ste dobili sklop ključnih besed za katere je primerno pripraviti informativne vsebine na temo spletne optimizacije. Pri čemer boste večje možnosti za visoko uvrstitev takšnih vsebin na Googlu imeli, če pripravite takšne vsebine, ki jih konkurenca še nima. Npr. brezplačni SEO tečaj optimizacije spletnih strani.

Drugi primer sorodnih iskanj za besedno frazo “bonitete”

Uporabnikom Googla, ki so vanj vtipkali ključno besedo “bonitete” Google sugerira, da jih utegnejo zanimati tudi različne bonitete različnmih ponudnikov (npr. Gvin, Bisnode) in jih vabi k prijavi aplikacij za prikaz bonitet podjetij (besedna fraza “prijava”):

Iz te informacije lahko dobro SEO optimizirana spletna stran, svojo vsebino optimizira tako, da ta v vsebini prikazuje možnost izračuna bonitet podjetij oz. možnost prijave v izračun podjetij.

Ni čudno, da je zato na prvem mestu na Googlu, spletna stran ebonitete.si:

prva stran google ebonitete.si

Tretji primer sorodnih iskanj za besedno frazo “odkup terjatev”

Poglejte sliko:

Sorodna iskanja besedni frazi “odkup terjatev” prikazujejo, da je za to besedno frazo priproočljivo pripraviti vsebino, ki vsebuje vzorec pogodbe za odkup terjatve, razlago postopka kako poteka odkup terjatev, odgovore na najpogostejša vprašanja, ki jih ljudje postavljajo v zvezi z odkupom terjatev (na forumih) ter tudi oceno stroškov za storitev odkupa terjatev.

POVZETEK: Sorodna iskanja na Googlu, po tem, ko ste vtipkali posamezno ključno besedno zvezo, v iskalnik, vam ne dajo samo “idej” o čem pisati na vaših spletnih straneh, ampak tudi informacijo o ustrezni vrsti vsebinskega formata, ki ima največ možnosti, da se bo, po izvedeni SEO optimizaciji, uvrstil visoko v iskalniku Google. V povezavi z vsemi možnimi vsebinskimi formati s katerimi lahko konkurirate na iskalniku Google, priporočam v branje Kako se izvaja vsebinski marketing.

Dodatne informacije:

Uporaben video v povezavi s sorodnimi iskanji in SEO optimizacijo:

Viri:

1 – 10 Most Decisive Google (SEO) Ranking Factors
2 – Kako izvajati optimizacijo spletnih strani (Vodnik)