Vsebinska arhitektura spletne strani s pomočjo Keyword mappinga

Objavljeno v Blog

Spodaj je predstavljena ena izmed idej o tem kako zložiti skupaj arhitekturo spletne strani z namenom, da bo spletna stran, po tem, ko je postavljena in, ko je na njej urejena onsite seo optimizacija, imela dobre predispozicije zato, da bo rangirala na prvi strani Googla. Dostikrat namreč, dobra vsebinska arhitektura spletne strani, odloča kako težka bo offsite SEO optimizacija.

arhitektura spletne strani nasvetSpodnjo idejo za vsebinsko arhitekturo spletne strani, sem sam dobil po tem, ko sem videl, da ima precej mojih mentorirancev vedno znova težave s tem, kje dobiti ideje za spletne vsebine (predvsem za blog zapise), hkrati pa ne želijo na spletno stran dodajati samo nekih “random” vsebin, ampak, da imajo le te, neko tematsko smiselnost in medsebojno povezanost.

Tisti, ki se vam bo ljubilo prebrati ta zapis, boste od njega imeli korist predvsem v tem, ker je na primeru pokazano kako enostavno začrtate strukturo svoje spletne strani iz vidika USTREZNOSTI VSEBIN (tudi v povezavi s tematiko vsebin na internetni strani in SEO), hkrati pa, če boste uporabljali spodnji postopek, z iskanjem idej za nove vsebine, na spletni strani, ne bi smeli več imeti težav.

Sam izraz keyword mapping (načrtovanje ključnih besed) je nastal iz izraza mind mapping, ki ga sicer uporabljajo podjetniki, ki svetujejo pri načrtovanju karier in svetujejo pri optimizaciji čisto različnih poslovnih procesov. Enega bolj enostavno razumljenih zapisov na temo mind mappinga, sem našel na povezavi Mind Maps – A powerfull approach to note taking.

Metoda iskanja idej (ki lahko služijo tudi za postavitev arhitekture spletne strani) s pomočjo Keyword mappinga, zagovarja, da se zasnove spletne strani (npr. menijev) lotimo NAJPREJ na papirju, vsebine za spletno stran pa začnemo pripravljati šele po tem, ko imamo na papirju skicirane in definirane “predalčke”, v katere dodajamo posamezne vsebine.

Kako se lotimo postavljanja arhitekture spletne strani s pomočjo keyword mappinga?

Spodaj prikazujem primer predloga arhitekture spletne strani za spletno stran Nevron (ki sicer v sistemu Nubia sodeluje že več let).

Najprej si na prazen list papirja napišemo na sredino brand name ali storitev ali produkt ali landing page strani, ki ji želimo izboljšati vidnost.

Recimo, da je to, v primeru Nevrona, brand name spletne strani, ime “Nevron”:

arhitektura spletne strani nevron
Spodaj je po točkah razloženo kako sem prišel do ideje za arhitekturo spletne strani (npr., če se podjetje Nevron odloči za prenovo svoje obstoječe spletne strani ali za postavitev nove strani)….

 

  • Podjetje Nevron, na angleškem trgu, ponuja različne t.i. iptv rešitve (iptv solutions) za hotelske verige, ladje križarke, medicinske centre in gospodinjstva (za lažjo predstavo tukaj povezava do iptv rešitev za hotele).

 

  • ker je trg iptv industrije zelo širok, se Nevron na tem trgu, iz vidika boljše tematske relevantnosti in povezanosti s trgom, ne rabi pojavljati samo z iptv rešitvami, ampak se lahko pojavlja tudi z drugimi, relevantnimi in na podlagi analize ključnih besed, izbranimi tematikami.
    En “komplet”, iptv znanost(točka 2 na skici zgoraj) je lahko npr. na spletni strani namenjen tematiki izobraževanja/ozaveščanja o iptv-ju (kaj je iptv, kako deluje, kakšne so njegove prednosti,…). Ideje, s pogledom na dejanska iskanja v Googlu, je za to tematiko, zelo enostavno dobiti z npr. raziskovanjem vprašanj, ki jih v zvezi z iptv tehnologijo, postavljajo uporabniki Googla (people also ask):

arhitektura spletne strani apps vprašanja

Dodatni, neusahljiv vir vprašanj, ki jih uporabniki Googla, uporabljajo iz področja iptv tehnologije, za spletne strani, ki nastopajo na angleškem trgu je, AnswerThePublic.

  • ker Google “incognito” izda, da se na ključno besedo “iptv” na prvi strani Googla, pojavljajo tudi video vsebine (točka 3 na skici), bi dodatna ideja za nov segment vsebin, lahko bila video vsebine na temo IPTV:

arhitektura spletne strani apps video

  • pozorni “opazovalci” zgornje slike, boste iz prikaza dobili, novo idejo za vrsto vsebin, smiselnih za IPTV tematiko. To so aplikacije za IPTV (točka 4 na skici):

arhitektura spletne strani apps

Hint: če podjetje slučajno nima časa za razvoj aplikacij (kar se ne zgodi malokrat), bi lahko en razdelek/segment/poglavje v tematiki o aplikacijah, preprosto namenilo temu, da opisuje iptv aplikacije drugih (t.i. iptv app reviews).

  • še bolj pozorni bomo iz prve, incognito Google strani, opazili, da se med vsebinami, povezanimi z IPTV, na prvi strani Googla, nahajajo tudi t.i. Google News (Top stories), točka 5 na skici:

iptv novice

Ta podatek ni dober samo zato, da iz njega razberemo dinamiko hitrosti dodajanja/spreminjanja novic povezanih z IPTV tehnologijo, ampak tudi zato, da preverimo katere novice, v povezavi z IPTV tehnologijo, so bolj deljene, promovirane, všečkane, brane (odpremo posamezno novico in preprosto preverimo social engagement novice (npr. število lajkov, deljenj)).

Hint: Če smo že na posamezni novici, seveda ne pozabimo preveriti ali slučajno objavljena novica, ne omogoča komentiranja. Komentiranje je ena od odličnih, enostavnih in od Googla, celo priporočljivih tehnik gradnje povratnih povezav.

Dodatno se iz te slike pojavi priložnost za to, da se tudi podjetje Nevron, “samo” prijavi kot publisher Google novicPostopek za dodajanje spletne strani kot publisher novic je prikazan spodaj:

googe news

Po tem, ko se spletna stran, doda kot publisher novic (in Google odobri izdajalca novic, kar traja od enega do treh tednov), se novo dodane vsebine na spletni strani, pojavijo v Googlu, v t.i. Google discover.

arhitektura spletne strani novice

Do Google discover novic, spletni uporabniki dostopajo na mobilnih telefonih (android) s podrsanjem telefonskega ekrana čisto v levo. Google Discover, imenovan tudi Google Feed, je v svetu spletne optimizacije pogosto razumljen tudi kot t.i. zero search result in po nekaterih SEO raziskavah že “najeda” precejšen delež iskanj (še posebej, po tem, ko je Google opustil svoj družbeno socialni projekt Google +).

Iz vidika tematske ustreznosti vsebin je kakovostna arhitektura spletne strani, ki NE ZAJEMA SAMO BLOG ZAPISOV, ker je raznovrstnost formata spletnih vsebin, še posebej, ker Google “obvladuje” tudi image search, video search, app in podcast search, map search, itd… zelo pomembna. Prikazan primer bi vam pri vaši postavitvi strukture spletne strani moral biti uporaben.

p.s.: da ne bi kdo dobil prebliska, da je zgornji prikazan primer “nič drugega kot samo teorija”, spodaj prilepim prikaz kako sem si s pomočjo keyword mappinga zamislil arhitekturo moje nove, nišne spletne strani, na kateri delam (vKoraku.si):

 

arhitektura spletne strani vkoraku

Spletna stran vKoraku je namenjena vsebinskemu marketingu (home page):

  • eno poglavje (točka 1) sem si zamislil s prikazi primerov vsebinskega marketinga
  • eno poglavje namenjam predstavitvi uporabnih orodij za kreacijo vsebin (točka 2)
  • eno poglavje namenjam predstavitvi strokovnjakov za vsebinski marketing (točka 3)
  • četrto poglavje je načrtovano za opis napak v vsebinskem marketingu

p.s.s.: spletna stran je v času tega zapisa (april 2019), v nastajanju

Preberite še:

Razlika med tem, če pišete (offsite) SEO besedila sami ali, če jih piše ekipa Seo-Praktik.si

Kaj so Web 2.0. strani [& glavne njihove koristi za SEO]

Link building tehnike [SEZNAM]

Kaj je bolj pomembno za doseganje SEO rezultatov? Onsite SEO ali offsite seo optimizacija?

Primer učinka gradnje povratnih povezav [backlinkov] na SEO rezultat [študija iz prakse]