Koliko časa traja, da pridemo na prvo stran Googla?

Objavljeno v Blog, Case studies | 0

Spodnji case study izkoriščam za to, da odgovorim na to koliko časa traja da pridemo na prvo stran Googla. Vsem, ki se prebijate na prvo Googlovo stran, detajlno pojasnjujem dva največja izziva, s katerima se boste ali pa ste se že, pri svojem delu, sigurno srečali.

.

Najprej si lahko detaljno preberete kaj sploh pomeni vztrajnost pri dvigovanju ključnih besed proti prvi Googlovi strani, še posebej zato, ker med precej kolegi vidim DVA VZORCA, ki se tako pogosto ponavljata na začetku offsite SEO, da ni mala verjetnost, da se še kdo, ki šele začenja z dvigovanjem svojih prvih težkih ključnih besed, ne bo srečal z njima.

.

V začetku dvigovanja prvih težkih ključnih besed, se zelo pogosto, pojavita dva vzorca:

.

  • prehitra pričakovanja po SERP premikih (posledično pa vsakodnevno gledanje v SERP merilce)
  • velika navdušenost ob začetku gradnje (in posledično veliko razočaranje, ko se SERP po prvih tednih dela, sploh nikamor ne premakne)

.

Za začetek razlage lepim spodaj sliko enega izmed primerov, kjer sem (skupaj s piscem) začel z dvigovanjem paketa 4 težkih ključnih besed (za spremembo od večine dosedanjih primerov, gre za angleški .com trg), kjer se, btw, konkurenca na prvi strani, giblje (po KWFinderju) na metrikah tudi med 40 in nad 70 SEO difficulty – druga slika spodaj:

.

Koliko časa traja da pridemo na prvo stran Googla

.

Slika težavnosti konkurence na prvi Googlovi strani:

.

.

O prehitrih pričakovanjih po SERP premikih

.

Čisto logično in človeško je, da delamo za to, da dosežemo rezultate in seveda je čisto logično, da želimo rezultate doseči čimprej.

.

Ampak pri pričakovanju prehitrih SERP premikov, še posebej, če smo na začetku offsite SEO poti, obstaja zelo velika nevarnost, da ni delo, tisto, ki nas bo ubilo še pred pravim začetkom, ampak to kaj imamo v glavi.

.

Dvom, pomisleki, večno brskanje za nasveti vsepovsod okrog in podobna jajca, postajajo z vsakim dnem, ko se SERP ne premakne nikamor, intenzivnejši in izraziti.

.

Verjemite mi, da vem o čem pišem, ker sem ne samo bil v teh vodah ob začetku dvigovanja svoji prvih težkih, ključnih besed, ampak me ti “pomisleki” vedno znova spreletijo, ko dobim novega partnerja, s katerim vstopava na offsite SEO.

.

Glavni “hudički”, ki nam začnejo, ob vsakodnevnem pogledu na isto pozicijo ključnih besed v SERP-u, najedati možgane so:

.

  • kaj pa, če postopek ni pravi
  • kaj pa, če je to kar počnem, v nasprotju z Googlovimi pravili
  • kaj, če delam v prazno
  • kaj, če bi moral preveriti še kje drugje, kako delajo drugi (in nato naletimo na eno goro “dokazov” o hitrih SERP premikih z eno potezo)

.

Glavna finta pa je v tem, da se SERP NE BO PREMAKNIL, NE GLEDE NA TO ALI MI GLEDAMO VANJ ALI NE.

.

Pomislimo: menda je vsem logično, da SERP premiki niso odvisni od našega števila gledanj v merilce, na sekundo. Niti na dan. A vseeno večina izmed nas (ki resno dvigujemo ključne besede), vsak dan pogleda SERP. Drži?

.

Moj nasvet v zvezi s tem, da vas nepremičnost SERP-a v prvih mesecih ne dotolče, bo zato malo klišejski (a zame deluje):

.

Just follow educated steps: 

.

  • če je naša spletna stran nova, prvih 14 dni itak gradite social fortress (ki pa je po moči enak, kot, da z žlico tolčemo po skali).
  • če gre za že utečeno in uveljavljeno spletno stran (primer na zgornji sliki), pa prva gibanja pričakujmo v kakšnih 30 dneh (zgornja, že dlje časa na spletu, uveljavljena spletna stran, je bila v prvih 30 dneh, “tolčena” s 14 povratnimi povezavami, brez social fortress-a, ker je stran utečena).

.

Mega hint: ne razmišljajte preveč v smer kaj morate narediti, da bodo vidni rezultati, ampak kaj morate delati, da bodo rezultati, ko bodo doseženi, obstali. Ga ni namreč takšnega offsite SEO-ta, ki bi komerkoli izmed nas, na veke vekov, zagotovil prvo pozicijo, na prvi strani.

.

Bolj pomembno kot torej to, kaj vse smo naredili v preteklosti (na kar se radi sklicujemo, ko gledamo v SERP), je to ali smo potrebna dela za prihodnost sprejeli kot konstanto svojega dela.

.

SERP premiki pa bodo že posledica tega dela.

.

V zvezi s tem koliko časa traja, da pridemo na prvo stran Googla, priporočam še:

.

How long does it take to rank in Google? – Ahrefs
How long does SEO take to start working? – Forbes – Josh Steimle
How long does it really take to rank at the top of Google’s search results? – Neil Patel

.

.

Problem (pre)velike navdušenosti ob prvih velikih SERP premikih in pričakovanje, da bodo tudi premiki proti prvi strani Googla, podobni

.

Že iz nekaterih primerov v Case studies ste videli, da so prvi premiki v SERP-u, takrat, ko so, nemalokrat divji. Za 61  mest, za 29 mest (na zgornji sliki), itd… in teh primerov je v bistvu na začetku dela, ogromno.

.

Slika še enega, takšnega MEGA, TEKTONSKEGA SERP premika, za 62. mest, še spodaj:

.

.

Finta je v tem, da višje kot so številke, manjša je konkurenca. Zato so premiki lahko gromozanski.

.

Bolj pa, ko se bližamo drugi in prvi strani Googla, bolj je boj napet.

.

Na prvih dveh straneh Googla, na težke besede, ni več ogromno teh, ki bi imeli slab onsite SEO.

Vsi, na nek način, so ali pa še, tolčejo že z offsite pomočjo. Ki je lahko interna ali pa celo zunanja (najem SEO agencije). V najtežjih primerih (tudi na slo trgu), konkurenci pomagajo celo SEO agencije iz tujine.

.

Zato NI ŠANS (ali pa je vsaj zelo majhna verjetnost), da bi mega serp premike, lahko pričakovali, še po tem, ko smo enkrat na drugi (ali celo tretji Googlovi strani).

.

Zato nas pričakovanje podobnih SERP premikov, niti njihovo konstantno spremljanje iz dneva v dan, ne bo pripeljalo čisto nič bližje k temu, da se bo to, tudi dejansko zgodilo.
KER SE (vsaj v veliki večini primerov) NE BO.

.

Podobno kot v prvem primeru, kjer nas prej kot sama SERP nepremičnost, ubije naše pričakovanje po SERP premikih, nas v drugem primeru ubija to, da se premiki dogajajo po ena ali dve mesti in nič več po več deset hkrati.

.

Zaključek

.

Tisti, ki delamo skupaj, veste, da delim vse.
In, da ni nobenega razloga, da, če bi vedel še kaj več o tem kako se spopasti z začetnimi tegobami in dvomi glede offsite SEO, da, teh ne bi delil z vami.

.

A skrivnost je samo v glavi (ki pa pri vsakem deluje drugače :)).

.

Preprosto delajte naprej, na SERP premike pa glejte kot na posledico svojega dela. Ki jo pogledate, če že nimate kaj drugega za početi, sicer pa bo rezultat vašega uspeha itak viden ali v obliki več telefonskih klicev ali večje prodaje (če imate spletno trgovino).

Ni SERP ta, ki je merilo, poslovni rezultati so.

Priporočam še: 6 metrics you might think are important but really aren’t (and what to track instead – Kissmetrics)

Follow Matija:
Mož, ki preprosto že predolgo brcam po onsite in offsite SEO sceni. Še dobro, da imam družino in tek. Vse svoje najnovejše pogruntavščine iz offsite SEO poskušam deliti tudi na LinkedIn-u, a iskreno zapisano nerad (ker je to tematika, ki ne pritegne ravno široke publike).