Načeloma je zelo težko natančno navesti katere napake izvajajo spletne strani pri svoji optimizaciji, saj se optimizacija za iskalnike močno razlikuje med spletnimi trgovinami, spletnimi portali in ostalimi vrstami spletnih strani.
Že iz vidika zasledovanja ciljev, ki jih ima posamezna spletna stran (večji obisk, boljša prodaja, večja branost spletnega portala, itd…), so najpogostejše napake pri optimiziranju spletnih strani težko določljive za vse vsrste spletnih strani, hkrati.
Obenem se tudi trendi za učinkovito optimizacijo različnih vrst spletnih strani, med seboj, različno hitro spreminjajo.
Če je v posamezni panogi, v kateri nastopa spletna stran, lahko ena izmed najpogostejših napak, npr. premalo dodajanje novih vsebin (npr. v panogah, ki obravnavajo aktualne trende, npr. v modi, digitalni sferi, kozmetiki, itd…), je lahko v drugi panogi, najpogostejša SEO napaka prepočasna gradnja povratnih povezav in posledično neuspešno uvrščanje spletne strani med vrhnje prikazane, organske, neplačane spletne strani, na Googlu.
Določitev najpogostejših napak pri izvajanju optimizacije za iskalnike je težko tudi zaradi različnih načinov, ki so priporočjivi za spletno optimizacijo različnih vrst spletnih strani, različnih zahtev ciljne publike, različnih lastnosti in značilnosti ključnih besed oz. iskalnih nizov ter podobno.
Kljub vsemu pa je, generalno gledano, mogoče našteti in zaznati nekatere najpogostejše napake pri optimizaciji spletnih strani, ki jih, generalno gledano, naredi ogromno upraviteljev spletnih strani, ki se ukvarjajo z optimizacijo svojih strani za iskalnike.
Neupoštevanje uporabniške izkušnje
Uporabniška izkušnja je ključnega pomena za uspeh spletne strani pri iskalnikih, saj imajo iskalniki še vedno kot glavno prioriteto ponuditi uporabnikom najbolj relevantne in uporabne rezultate. Če je uporabniška izkušnja na spletni strani slaba, se lahko to negativno odrazi na njen položaj v iskalnikih.
Uporabniška izkušnja predstavlja preprosto in enostavno navigacijo po spletnih straneh ter hitro nalaganje spletne strani, z namenom, da obiskovalci strani, hitro najdejo in pridejo do informacij, ki jih na spletni strani, iščejo.
Obenem je pozitivna uporabniška izkušnja tudi skrb za varno brskanje po spletnih straneh, kar igra še posebej pomembno vlogo pri komercialnih vrstah spletnih strani in pri vseh spletnih straneh, ki so kakorkoli povezane z financami in zdravjem.
13 odličnih nasvetov za izboljšanje uporabniške izkušnje na spletnih straneh, najdete na povezavi.
Dodatno: 8 načinov kako izboljšate uporabniško izkušnjo na svojih spletnih straneh (angl.):
Nepravilna raba ključnih besed
Ključne besede so eno od ključnih orodij za optimizacijo za iskalnike, saj pomagajo iskalnikom razumeti, kaj ponuja spletna stran. Toda prevečkrat se lahko zgodi, da spletne strani uporabljajo ključne besede na neprimerne načine, kar lahko negativno vpliva na njihovo uvrstitev v iskalnikih.
Nepravilna raba ključnih besed pri optimizaciji strani za iskalnike, je največkrat prepoznana pri opremljanju SEO naslovov spletnih strani, v meta opisih spletnih strani, pri označevanju H oznak v spletnih vsebinah ter tudi v samih tekstovnih besedilih na spletnih straneh.
Če začnemo pri zadnjemu, so ključne besede v marsikaterem besedilu na spletni strani, uporabljane premalo pogosto (kar predstavlja under optimization), v nekaterih primerih pa so targetirane ključne besede uporabljane prepogosto (over optimization).
V nemalo besedilih so ključne besede uporabljanje tudi neprimerno (npr. prepogosto uporabljane natančno targetirane ključne besede, ki ne sodijo pogovorno in tekoče v besedilo spletne strani).
Premalo pogosta uporaba ključnih besed je napaka na spletnih straneh, ki sploh ne optimizirajo svojih spletnih strani, prepogosta uporaba ključnih besed pa je pogosto znak na speltnih straneh, kjer se aktivno trudijo svoje spletne strani uvrstiti na prva mesta iskalnikov.
Uporaben video za zmanjšanje napak pri rabi ključnih besed za SEO (angl.):
Napačna optimizacija meta podatkov za iskalnike
Metapodatki so informacije, ki jih iskalniki uporabljajo za boljše razumevanje vsebine spletne strani. Meta podatke morajo vsebovati opisi strani, naslovi in podnaslovi, ključne besede in podobno.
Če metapodatkov ni dovolj ali pa niso pravilno uporabljeni, lahko to negativno vpliva na uvrstitev spletne strani v iskalnikih (Več: What are meta tags and how they affect SEO).
Neoptimiziranje povezav za iskalnike
Povezave so še en pomemben dejavnik pri optimizaciji za iskalnike, saj jih iskalniki uporabljajo za razumevanje vsebin med različnimi spletnimi stranmi.
Pri optimizaciji povezav med posameznimi spletnimi vsebinami so najpogostejše napake pri dodeljevanju napačnih anchor tekstov med posameznimi povezavami, gradnja povezav med vsebinsko nerelevantnimi vsebinami na isti spletni domeni, premalo notranjih povezav do vsebin s katerimi želite doseči višje uvrstiitve na Googlu ter premalo agresivna gradnja kakovostnih povratnih povezav oz. backlinkov (t.i. off site optimizacija) iz drugih spletnih strani do vaših vsebin.
Neustrezna struktura spletne strani
Ustrezna struktura spletne strani oz. t.i. arhitektura spletne strani pomaga iskalniškim pajkom in tudi obiskovalcem spletnih strani, da hitreje in lažje pridejo do informacije na spletni strani, ki jo iščejo.
Struktura spletne strani bi morala biti zasnovana tako, da so vsebine, ki se dotikajo podobne tematike znotraj spletne strani, lahko dostopne in povezljive med seboj (t.i. topical clusters).
O vsebinski arhitekturi strani smo pisali v članku na povezavi.
Iz vidika čim višje uvrščenosti spletnih strani na iskalnikih, bi morala spletna stran biti strukturirana tako, da je dostop do vsebin, za katere želite doseči dobre pozicije na Googlu, oddaljen največ 3 klike od vstopne spletne strani.
Podrobnosti o ustreznem strukturiranju strani za SEO in večjo prodajno učinkovitost najdete na povezavi.
Uporaben video o tem kako se izogniti napakam pri strukturiranju spletne strani za SEO (angl.):
Prepočasna spletna stran
Od hitrosti nalaganja spletnih strani je odvisno ali bodo uporabniki iskalnikov ostali na spletnih straneh, na katere so kliknili med prikazanimi v iskalniku.
Če se spletna stran nalaga predolgo oz. se vsebina na spletni strani ne prikaže dovolj hitro, obstoji velika verjetnost, da bodo obiskovalci takšno stran zapustili. Sodobne spletne strani bi se v celoti morale naložit obiskovalcem v manj kot pol sekunde, hitrost nalaganja spletnih strani pa je še posebej pomembna, ko je v “igri” optimizacija spletne trgovine, ker ta vpliva na konverzije oz. nakupe.
Kako izboljšate hitrost nalaganja spletne strani je obrazložena na povezavi.
Uporaben video o tem kako izboljšate hitrost nalaganja vaše spletne strani (angl.):
Viri:
- SEO – vkoraku.si
- Kaj je optimizacija spletnih strani . vkoraku.si