Kaj je social fortress v SEO (in zakaj ga upoštevati pri gradnji povratnih povezav)?

Objavljeno v Blog | 0

Tisti, ki raziskujete SEO, ste med različnimi kraticami in izrazi, sigurno naleteli tudi že na besedno zvezo “social fortress”.
In verjetno ste opazili, da si vsak SEO mojster, po svoje razlaga, kaj social fortress, sploh je (1, 2, 3,).

Če boste pozorno primerjali različna pojmovanja med sabo, boste ugotovili, da jih še največ pod pojem “social fortress” meče povratne povezave, ki so zgrajene iz web 2.0 platform, nazaj na naše ciljne url-je.

.

social fortress SEOBtw: social fortress, kot ga definira večina SEO spletnih strani (povratne povezave iz web 2.0 spletnih strani), stane na Konker-ju od 120$ naprej, v to pa spada približno 100 povratnih povezav, zgrajenih v povprečnem razponu meseca dni.

.

**********

.

Sam, kot veste, za potrebe boljšega rangiranja spletnih strani, v iskalniku, nakupovanje kakršnihkoli povratnih povezav, odsvetujem, Še posebej pa to velja za social fortress – to pa zato, ker je gradnja teh povratnih povezav avtomatizirana (z IFTTT, kar razložim spodaj), vse kar pa je avtomatizirano, pa vsaj za moj okus, ne deluje naravno in zato odpade.

.

Kaj je IFTTT?

.

IFTTT (if this then that) je mobilna in desktop aplikacija (na povezavi), preko katere lahko avtomatiziramo različne spletne akcije.

Deluje tako, da se (brezplačno) prijavimo na spletno stran in potem na njej povežemo npr. naše socialne račune (Facebook, Twitter, Delicious, Digg, itd…) z blogi, forumi in v bistvu vsemi stranmi, na katerih se želimo pojavljati:

.

social fortress seo

.

In potem, brez programiranja, določimo povezane akcije na dveh straneh.

.

Npr.:

.
nastavimo si na primer lahko, da se vsaka objava, ki jo naredimo na Facebooku, objavi tudi v našem računu na Digg-u ali pa, da se vsak naš tvit, pokaže recimo v feedu na blogu. In tako naprej.

To prinaša dve prednosti.

Po eni strani, na ta način, zelo pohitrimo celoten postopek objavljanja naših vsebin.
Po drugi strani, pa iz večih internetnih strani (in različnih platform) povratna povezava kaže nazaj na naš ciljni url.

.

Določimo lahko npr:

.

  • ko se določena vsebina objavi na Facebooku, se naj ta objavi še na ….
  • ko tvitnemo nek nov stavek, se naj ta objavi še na….
  • če imamo novo objavo na blogu 1, se naj ta prikaže tudi na blogu 2, itd….

.

Bolj natančno razlago in postopek, kako si nastavite IFTTT, si lahko preberete tukaj.

.

Ker avtomatizirane objave sicer sam odsvetujem, sam (za razliko od zgornje razlage) pod social fortress, štejem vse povezave, ki jih naredimo hitro in brez avtomata, po tipu pa so enostavne in lahke) recimo povezave iz Youtuba, LinkedIn-a, blog komentarjev, forumov, spletnih direktorijev, internetnih strani, ki omogočajo nalaganje PDF-ov,…).

.

Kot ste verjetno razbrali že iz ostalih mojih nasvetov (npr. Tematska sorodnost SEO člankov) te, lahko povezave, danes večina uvršča med nepomembne (in zastarele), za ogromno ljudi pa itak, iz prve roke povem, da socialne povratne povezave (razen iz Facebook-a, LinkedIn-a, Pinterest-a, Instagram-a, ipd…) praktično popolnoma opusti.

.

Kako vam Social fortress lahko pomaga pri rangiranju spletne strani?

.

V tem case study-ju sem že pokazal kako je čisto nova spletna stran napredovala iz pozicije 94 na 24. mesto.

.

Spodaj si poglejte še en primer:

.

Na spodnji sliki  je evidenca povratnih povezav spletne strani na kateri je od 10. maja do 7. septembra 2017, bilo zgrajenih skupno 24 povratnih povezav.

Vse povratne povezave so bile po svojem tipu “kontekstualne” (se pravi znotraj vsebine nekega blog zapisa, z evidentiranim anchorjem, po naključnih datumih), za katere, kot že vemo, večina SEO mojstrov, trdi, da sodijo med najmočnejše povezave, ki pač obstajajo (vir: Nichehacks – 15 ways to build powerful whitehat backlinks that will rank your niche site, GotchSEO – How to build backlinks in 2017,…))

.

.

Poglejmo si najprej statistiko:

.

  • 24 tako zgrajenih povratnih povezav pomeni 24 onsite SEO 100% optimiziranih člankov
  • pisanje 24-tih člankov vzame najmanj 24 x 22 minut = 528 minut (vključena objava, spletna optimizacija, evidentiranje, spremljanje rezultatov, arhiviranje)
  • skupno, v povprečju, in glede na cene na trgu, predstavlja to delo med 400€ do 600€ stroška, na nekaterih internetnih straneh pa še bistveno več

.

Sicer točnega grafa več nimam (ker SerpLab pokaže rezultate in graf za največ zadnjih 30 dni), ampak iz spodnje slike lahko približno vidite, da se je pozicija spletne strani, na ciljano ključno besedo, “ugnezdila” nekje med 20. in 30. mestom. In tam vztrajala od približno 10-te zgrajene povratne povezave, naprej.

Kljub temu, da je po 10. zgrajeni povratni povezavi, bilo dodanih še več kot enkrat toliko, povezav.

.

Pozicijo spletne strani na točno določeno ključno besedo, prikazuje oranžna črta. Modra prikazuje povprečno pozicijo za vse ključne besede (in ta je v zadnjih 30 dneh nihala).

.

Kljub nadaljni gradnji povratnih povezav (ki bi naj po SEO stroki veljale za najmočnejše, nekatere so bile zgrajene celo iz home page strani), se pozicija spletne strani, NI BISTVENO SPREMENILA.

 

Ker premika, vsaj omembe vrednega ne, ni bilo, sem obstoječim zgrajenim povratnim povezavam (kar bi sicer po SEO stroki, moral biti ravno obraten vrstni red (najprej social fortress in nato powerfull backlinks), dodal social fortress povezave:

 

Od 4.9. do 11.9.2017, sem zgornjemu backlink profilu dodal:

.

  • 9 povratnih povezav iz social fortress in
  • 1 povezavo iz spletne strani, ki omogoča pdf upload

.

Dokaz je na spodnji sliki:

 

.

Rezultat:

.

iz skoraj trimesečnega poskakovanja spletne strani (na dve, težki ključni besedi) med 20. in 30. mestom, je prva beseda poskočila na 15. mesto, druga pa na 21. V ENEM TEDNU.

Dokaz, da je ena beseda, v času vpisa v SerpLab, bila na 54. mestu, druga pa nad 100 (rdeči N/A), vidite v stolpcu “First” (prikaz prve zaznane pozicije).

.

.

Sklep:

.

Bog ne daj, da kdo po enem prikazu, dela kakšne super hitre in enostavne zaključke. Sam jih sigurno ne.
Pokaže pa opisan primer, da se splača včasih “udarit” z drugačnim bičem, če prvi ne prime. V najslabšem primeru, bo vse ostalo enako ali pa stran zaradi preveč “kontekstualnih linkov” odfrči iz indeksa (kar pa, če je mreža naša, itak kontroliramo).

V najboljšem primeru pa se lahko zgodi zgornje. Ali še boljši rezultat.

.

Rate this post
Follow Matija:
Mož, ki preprosto že predolgo brcam po onsite in offsite SEO sceni. Še dobro, da imam družino in tek. Vse svoje najnovejše pogruntavščine iz offsite SEO poskušam deliti tudi na LinkedIn-u, a iskreno zapisano nerad (ker je to tematika, ki ne pritegne ravno široke publike).